אמנם בחצי האי הקוריאני נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החל לתופף בתופי המלחמה, אך נראה כי טראמפ לא התייאש מלנסות ולפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הבית הלבן הודיע הערב (שישי) כי בכוונת הנשיא לשגר לאזור את חתנו ג'ארד קושנר ואת שליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט וזאת במטרה לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בנוסף לקושנר ולגרינבלט תצטרף למשלחת סגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול.



בין השאר צפויה המשלחת לפגוש במהלך הביקור מנהיגים מישראל, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, קטאר, ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית. למרות סבב השיחות עם הגורמים הרבים באזור, הבהיר טראמפ כי "כל התקדמות בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים תגיע במשא ומתן ישיר", וכי "ארצות הברית תעבוד עם שני הצדדים כדי להגיע למטרה זו".



כזכור, רק לאחרונה נשלח לאזור השליח גרינבלט, במהלך משבר הר הבית, אז ניסה גרינבלט להביא להסדר שיימנע את המשך ההתדרדרות בירושלים, וזאת מתוך חשש שהאלימות בבירה תגיע לרתיחה. הביקור יעסוק בעיקר במציאת דרכים לחידוש המשא ומתן בין הצדדים, לחימה בקיצוניות, מציאת פיתרונות למשבר ההומניטארי בעזה וזיהוי תהליכים כלכליים שיכולים להביא לביטחון ויציבואת באזור. "כדי לשפר את הסיכויים לשלום, על כל הצדדים לפעול כדי ליצור אווירה חיובית ולתת זמן לצוותי המשא ומתן כדי להגיע לעסקה", נאמר מהבית הלבן.