הטייס מהתרסקות האפאצ'י שב להכרה: שיפור ניכר במצבו של הטייס בדרגת סגן שפונה מתאונת מסוק הקרב בדרום הארץ ביום שני האחרון, בה נהרג רס"ן במיל' דודי זהר. ד"ר מוטי קליין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים סורוקה, בה מטופל הטייס אמר היום (שבת) כי "הפצוע הגיע לחדר הטראומה במצב קשה מאד כשהוא סובל מפציעה רב איברית קשה. לאחר ייצוב מצבו הוכנס לחדר ניתוח - לניתוח שנמשך לאורך הלילה. לאחר הניתוח אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. כעת מצבו השתפר הוא שב להכרה ונושם בכוחות עצמו".

עוד נמסר מסורוקה, כי הוריו של הטייס ביקשו להודות לצוות הרפואי והסיעודי בבית החולים על "עבודה אנושית ומקצועית יוצאת מגדר הרגיל". כך גם הודו למשפחה, חברים ולכלל הציבור על הדאגה והעזרה. "ללא ספק נזדקק לעזרה והתמיכה גם בהמשך, במרתון שצפוי לנו בהמשך הדרך", אמרו.

מסוק אפאצ'י. צילום: עופר זידון, פלאש 90
מסוק אפאצ'י. צילום: עופר זידון, פלאש 90



מחבלת פלסטינית בת 29 דקרה מאבטח ברכבת הקלה, מצבו קל

פיגוע דקירה התרחש היום ברחוב סולטאן סולימאן שבירושלים, שבמהלכו נפצע מאבטח, בן מיעוטים כבן 31, באורח קל בידו ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים שבבירה. כוחות הביטחון הצליחו לנטרל את המחבלת, כך לפי משטרת ישראל. מדיווח ראשוני מזירת האירוע עולה כי המפגעת הגיעה עם סכין בידה לכיוונו של הדקור, שעמד בצומת הרחובות דרך בר לב - סולטאן סולימאן, סמוך לתחנת הרכבת הקלה של שער שכם, ואז דקרה אותו באמצעות הסכין שאחזה בידה ופגעה בו בכתפו.

כוח משטרה ומג"ב המוצב במקום זיהה את האירוע והצליח להשתלט על הדוקרת, שנעצרה והועברה לחקירה ביחידה המרכזית. כמו כן, בזירה נתפס הסכין שבו השתמשה.

הסכין שבו השתמשה המחבלת. צילום: דוברות המשטרה
הסכין שבו השתמשה המחבלת. צילום: דוברות המשטרה


מתיחות בין ארצות הברית לקוריאה גוברת

 "על ארצות הברית וקוריאה הצפונית לפתור את המשבר בינהן באופן דיפלומטי", כך אמר נשיא סין שי ג'ינפינג למקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשיחת טלפון שקיימו השניים בניסיון להביא לרגיעה במשבר שעלול להביא למלחמה בין ארה"ב לקוריאה הצפונית. בנוסף לכך אמר ג'ינפינג בשיחה כי הוא קורא לשני הצדדים להימנע משימוש בשיח משלהב או מלנקוט בצעדים שעלולים להביא להחמרת המצב עוד יותר. 
 
בתוך כך, קוריאה הצפונית הכריזה כי גוייסו שלושה וחצי מיליון מתנדבים לצבא לאור המתיחות ההולכת וגוברת בינה לארצות הברית.


דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג. צילום: רויטרס


 
 
טראמפ שולח את קושנר וגרינבלט למזה"ת כדי לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים
 
הבית הלבן הודיע אתמול כי בכוונת הנשיא טראמפ לשגר לאזור את חתנו ג'ארד קושנר ואת שליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט וזאת במטרה לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בנוסף לקושנר ולגרינבלט תצטרף למשלחת סגנית היועץ לביטחון לאומי דינה פאוול.
 
בין השאר צפויה המשלחת לפגוש במהלך הביקור מנהיגים מישראל, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, קטאר, ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית. למרות סבב השיחות עם הגורמים הרבים באזור, הבהיר טראמפ כי "כל התקדמות בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים תגיע במשא ומתן ישיר", וכי "ארצות הברית תעבוד עם שני הצדדים כדי להגיע למטרה זו".


חוזר לסיבוב נוסף. ג'ארד קושנר, צילום: רויטרס
חוזר לסיבוב נוסף. ג'ארד קושנר, צילום: רויטרס



41 הרוגים בתאונת רכבות במצרים

אסון כבד במצרים: 41 בני אדם נהרגו ועוד 132 נפצעו בהתנגשות בין שתי רכבות שאירעה סמוך לאלכסנדריה. התובע הכללי במדינה הורה לפתוח בחקירה אודות נסיבות המקרה. על פי הדיווחים, אחת הרכבות הייתה בדרכה מקהיר לאלכסנדריה, והשנייה הייתה בדרך מאלכסנדריה לפורט סעיד. מחקירה ראשונית עולה כי התאונה קרתה בעקבות תקלה של אחת הרכבות, שגרמה לה להיתקע במסילתה והרכבת השנייה התנגשה בה . נהג הקטר ברכבת התקועה נעצר ונחקר כעת כדי לבדוק מדוע עצר את הנסיעה. עשרות פצועים פונו לבתי חולים באזור התאונה, שם הוכרז על מצב חירום, ותושבים נקראו לתרום דם, בשל מספרם הגבוה של הפצועים.
בשבת רוב הפצועים כבר שוחררו מבתי החולים, ונותרו מאושפזים 53 שמחציתם במצב קשה. דובר משרד הבריאות, ד"ר חאלד מוג'אהד, סיפר כי "בתי החולים קיבלו 132 פצועים ועוד 41 הרוגים. מהפצועים שוחררו 79, לאחר שקיבלו את הטיפולים הרפואיים הנחוצים. 23 מהמאושפזים במצב קשה, והם זקוקים להתערבות כירורגית, ואילו 30 נוספים במצב יציב והם ישתחררו בשעות הקרובות"

23 מהפצועים זקוקים לטיפול כירורגי. תאונת הרכבת במצרים, צילום: רויטרס
23 מהפצועים זקוקים לטיפול כירורגי. תאונת הרכבת במצרים, צילום: רויטרס


.
גבר בן 65 נהרג בתאונת צניחה בצפון


גבר כבן 65 נהרג לאחר שהתרסק בשטח פתוח עם מצנח רחיפה סמוך לשדמות דבורה בגליל התחתון. צוותי הרפואה קבעו את מותו במקום האירוע. פאראמדיק מד"א יוסי חלבי שהגיע לזירת האירוע אמר: "בשטח פתוח אותר מצנח הרחיפה ובסמוך אליו שכב גבר כבן 65 מחוסר הכרה. הוא היה ללא רוח חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותו".


תאונת הצניחה בצפון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
תאונת הצניחה בצפון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


 
 
 

כמעט אסון ברמאללה: מתקן שעשועים התרסק, עשרות ילדים נפצעו

21 ילדים ששהו במתקן קרוסלה בפארק ברמאללה נפצעו לאחר שמתקן התרסק בעוצמה על הקרקע. הילדים פונו לבית החולים בעיר והמשטרה הפלסטינית פתחה בחקירת המקרה, בנוסף לכך המתקן נסגר עד להודעה חדשה.

 




קונאן או'בריאן יבוא לישראל: "אסייע למשלחת של קושנר"



הקומיקאי האמריקאי ומנחה תוכנית הלייט נייט המפורסם קונאן או'בריאן הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונתו להגיע לישראל. בציוץ שפרסם הקומיקאי הוא אף טען כי הגעתו לאזור היא בהוראתו של הנשיא טראמפ ומטרתה לסייע לג'ארד קושנר להביא שלום לאזור.