ארבע עשרה דקות, זה הזמן שייקח לטיל שישוגר מקוריאה הצפונית כדי להגיע לאי גואם, טריטוריה אמריקאית באוקיינוס השקט, ביתם של 163 אלף תושבים ושל בסיס של צבא ארה"ב בו מוצבים גם מפציצי B-1 האסטרטגיים. 14 דקות, זה הזמן שייקח מרגע השיגור ועד השמדה. הממשל המקומי באי הוציא הנחיות התנהגות לתושבי האי למקרה של אסון, אך התושבים הגיבו להן באדישות שנובעת במידה רבה מהבנת חוסר התוחלת שלהן. 


מייק בנוונטה, תושב האי ראה את ההנחיות בדף הפייסבוק שלו, אך במקום להצטייד במזון או להכין את המקלט, בחר לצאת עם משפחתו לעל האש על החוף. "התכוננות להתקפה? זה בדיוק מה שאני עושה", אמר בנוונטה לכתב רשת רויטרס, בעוד הוא מצביע על ההמבורגרים בגריל. "אם טיל גדול יעשה את דרכו לכאן, כולנו עומדים למות. איך אפשר להתגונן ממתקפה גרעינית?".


התושבים בחוף ולא במקלטים. גואם, צילום: רויטרס
התושבים בחוף ולא במקלטים. גואם, צילום: רויטרס

 
גם מרלן, רואת חשבון בת 37 שהייתה בחוף עם ילדיה אמרה שהיא לא רואה טעם להתגונן והוסיפה כי היא סומכת על תגובת הצבא ועל מערכת ה-THAAD סוללת יירוט הטילים שפרוסה באי באופן קבוע. "לא באמת חשבתי על הכנות, אנחנו לא יודעים מה לעשות במקרה של תקיפה", היא הודתה. "יש לנו 14 דקות בלבד, הצבא אמר שהוא יהיה מוכן, אז אנחנו סומכים עליו".
 
מיטש אגון, מוכר חלקי מכוניות שוויתר על ההכנות בשביל עוד יום של דיג, הסביר באופן הפשוט ביותר את האדישות הציבורית להנחיות, כשהוא אמר בהשלמה: "עד שנשמע על השיגור, זה כבר יהיה מאוחר מדי ואין מקום בשבילנו, האנשים הפשוטים, במקלטים. אנחנו פשוט נמות", הוא סיכם את האווירה באי שנמצא רק 14 דקות מהשמדה.