סמנתה בלום, אמו של ג'יימס אלכס פילדס ג'וניור שדרס למוות שלושה משתתפים בעצרת שמאל בעיירה שרלוטסוויל, אמרה כי ידעה שבנה הולך להשתתף בעצרת המדוברת אך חשבה שמדובר בעצרת תמיכה בנשיא טראמפ ולא בעצרת גזענית של לאומנים לבנים.



בראיון שערכה עם סוכנות הידיעות AP אמרה בלום כי "פשוט ידעתי שהוא הולך להפגנה. אני מנסה להתרחק מההשקפות הפוליטיות שלו. אני לא ממש מעורבת. הוא עבר לדירה משלו". בלום סיפרה כי לא ידעה על התקרית עד אשר כתב AP פנה אליה והייתה מופתעת מהתוצאה הקטלנית.



בלום אמרה על העצרת אליה הלך בנה כי "חשבתי שזה קשור לטראמפ, טראמפ הוא לא גזען לבן". היא הוסיפה שלבנה "היה חבר אפרו אמריקאי". בדברים שאמרה ל"טולודו בלייד", לכלי תקשורת מקומי במקום מגוריה בטלודו אוהיו, הוסיפה האם "אמרתי לו להיזהר ואם הם הולכים להפגין אז שיעשה זאת בשלווה". 



הנשיא טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות האירועים: "בואו נתאחד, על כולנו להיות מאוחדים ולגנות את כל מה שהשנאה מייצגת". יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין צייץ גם הוא בנוגע לאירועים בווירג'יניה וכתב: "הדעות שמתדלקות את האירועים בשארלוטסוויל מעלות קבס. מי ייתן והן ישמשו אך ורק לצורך איחוד העם האמריקאי נגד דעות קדומות ושנאה".



מועצת העיר שארלוטסוויל אישרה הלילה (ראשון) למשטרת וירג'יניה להטיל עוצר על העיר, בעקבות העימותים שגרמו למותם של שלושה ולפציעתם של 19 מפגינים. בנוסף, במהומות נפצעו 15 מוחים. בתוך כך, נפתחה חקירה פדרלית של התאונה. העימותים פרצו בעקבות הפגנת ימין שמחתה על הכוונה להסיר את פסלו של הגנרל הדרומי רוברט אי לי מימי מלחמת האזרחים.