ערוץ הטלוויזיה הרשמי של חיזבאללה, אל מנאר, דיווח הבוקר (ראשון) כי לוחמי ארגון הטרור חשפו מכשיר ציתות ישראלי באזור הא אל-בארוכ מול העיירה צרבין שבבקעה המערבית בלבנון.  בהודעה נמסר גם כי "האויב הישראלי פוצץ מרחוק את מכשיר הריגול מחשש שיתגלה לפני זמן מה, וחלקיו התפזרו לכל עבר". מצה"ל לא נמסרה תגובה עד כה לדברי הארגון השיעי.


כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה מדווחים גורמים בלבנון על איתור מכשירים מודיעין ולחימה השייכים, כביכול, לצה"ל, כאשר רק לפני כשלושה חודשים דווח על ידי כלי התקשורת במדינה כי מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) ישראלי מסוג 'רוכב שמיים' נפל באזור עיתא א-שאעב, ליד הקו הכחול הסמוך לגבול הדרומי של לבנון עם ישראל.

מכשירי ריגול שחיזבאללה טען שצה"ל השתיל בעבר בלבנון. צילום מסך
מכשירי ריגול שחיזבאללה טען שצה"ל השתיל בעבר בלבנון. צילום מסך


על פי הדיווח בערוץ אל-מנאר אז, כוחות הביטחון של לבנון אספו את המל"ט והעבירו אותו לבדיקה. בצה"ל אישרו את הידיעה על דבר נפילת כלי הטיס ובדקו אז את הסיבה להתרסקותו, והודיעו כי לא היה חשש לדליפת מידע. מכך ניתן להסיק שצה"ל דאג להשמדת כל הטיס או לחלופין שמהמידע שהגיע לצה"ל עולה כי הוא התרסק ונהרס בצורה שלא ניתן להפיק ממנו מידע מסווג על דרך הפעלתו.

כמו כן, במהלך חודש פבואר השנה הודיע חיזבאללה כי צה"ל הטמין מכשירי ריגול ומעקב סמוך לכפר מיס אל-ג'בל, שעל הקו הכחול, בדרום לבנון. לטענת הארגון, חיילי צה"ל התקינו מכשירי מעקב המורכבים ממצלמה וממשדר סולארי, לאחר שחצו את הגדר באזור הקו הכחול. בציוץ בטוויטר של הזרוע הצבאית של חיזבאללה, נאמר באותה עת כי "האויב הישראלי חדר דרך הגדר הטכנית הסובבת את העיירה מיס אל-ג'בל באזור כרום א-שראקי, שם נמצא הקו הכחול, והטמין ציוד ריגול באזור", ונמסר גם כי: "מדובר במצלמות ואמצעי שידור שפועלים באנרגיה סולארית".

מחלקת ההסברה של החיזבאללה פרסמה לאחר אותו דיווח תמונות שבהן רואים את הציוד ואמצעי השידור שהוטמנו לטענתם על ידי צה"ל. למקום הוזעק הכוח לשמירה על הסכם הפסקת האש בדרום לבנון שמונה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם על מנת לשמור על הפסקת האש.