מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (ראשון) נאום לציון מלחמת לבנון השנייה, אותה הוא מכנה כ"ניצחון האלוהי" והזהיר את ישראל מפעולה צבאית נוספת בלבנון. נסראללה התייחס לפינוי מכל האמוניה בחיפה וטען כי גם הכור בדימונה נמצא על כוונת הארגון. "לאחר האמוניה - על ממשלת ישראל לבדוק את הכור בדימונה - גם הוא תחת סכנת פגיעה".



"כל כח ישראלי שייכנס ללבנון - מצפה לו תבוסה", הוסיף נסראללה והמשיך: "מטרת ישראל במלחמה הייתה למחוץ את חיזבאללה, אך מאז כוחנו רק צמח והישראלים יודעים זאת. אחרי 11 שנים, בישראל זוכרים מלחמת לבנון. את זאת שכוח חיזבאללה הקטן הצליח להביס חטיבה שלמה בעיירה אל ח'יאם". מזכ"ל ארגון הטרור איים גם על ארצות הברית ואמר כי אין ביכולתה לפגוע בחיזבאללה.

לפני הנאום, קיבל נסראללה חמישה חיילי חיזבאללה אשר נשבו במהלך הקרבות במלחמת האזרחים הסורית על ידי ארגון ג'בהת אל נוסרה, והציג אותם כ"גיבורים".  


 גבול לבנון - ישראל, ארכיון. צילום: פייר טרדג'מן, פלאש 90
גבול לבנון - ישראל, ארכיון. צילום: פייר טרדג'מן, פלאש 90




"כל עימות עתידי יתרחש באדמת פלסטין הכבושה"



גם לפני כשלושה חודשים נאם נסראללה, לרגל השנה הראשונה להתנקשות בחייו של מוסטפא בדר א-דין - ממנהיגי הזרוע הצבאית של חיזבאללה. גם בנאום זה איים נסראללה על ישראל ולקח קרדיט על מאמצי ההגנה של ישראל. "הישראלים בנו בשנים האחרונות מספר גדרות והקימו כמה מגדלי פיקוח אך למרות זאת אזרח לבנוני הצליח לפרוץ את כל זה והגיע ברגליו עד תחנת האוטובוס של קריית שמונה", אמר.

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף עוד "הישראלים גילו עד כמה המודיעין שלהם ואמצעי הביטחון שלהם חלשים ולכן מיהרו בהקמת הגדר על גבול לבנון". נסראללה תקף את ישראל והדגיש: "ישנו חשש ישראלי מעתיד קרוב או רחוק. האויב הישראלי פוחד מכל עימות עתידי. הם יודעים שכל עימות עתידי יהיה בתוך אדמת פלסטין הכבושה".