יו"ר המטות המשותפים של צבא ארה"ב, הגנרל ג'וזף דנפורד אמר שארצו מכינה את כל האופציות הצבאיות נגד קוריאה הצפונית במידה והסנקציות הכלכליות והדיפלומטיות ייכשלו, כך מסר היום (שני) משרדו של נשיא קוריאה הדרומית. דנפורד אמר את הדברים בשיחה בת 50 דקות עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'יי-אין שעסקה בין השאר בפרובוקציות של קוריאה הצפונית, כך אמר דובר משרד הנשיא פארק סו-יון בתדרוך לכתבים.



דנפורד ביקר בסיאול ונפגש עם בכירים בצבא קוריאה הדרומית כולל שר ההגנה סונג יאנג-מו. הוא אמור להמשיך מקוריאה הדרומית ליפן ולסין במהלך ביקורו באזור השבוע. 




 קים ג'ונג-און, שליט קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
קים ג'ונג-און, שליט קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס



ראש ה-CIA, מייק פומפאו, אמר אתמול כי הוא לא יופתע אם קוריאה הצפונית תבצע ניסוי טילים נוסף בעקבות שני הניסויים שביצעה ביולי. "אני די בטוח שהוא (שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און) ימשיך לנסות לפתח את תכנית הטילים, כך שזה לא יפתיע אותי אם יהיה עוד ניסוי טילים", אמר ראש סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב בראיון לרשת "פוקס ניוז".  



כזכור, המתיחות גברה בחודשים האחרונים בעקבות דאגה כי קוריאה הצפונית קרובה להשיג את מטרתה להגיע ליכולת לפגוע באדמת ארה"ב באמצעות נשק גרעיני. ארה"ב וקוריאה הצפונית איימו זו על זו בפעולה צבאית בשבוע שעבר, לאחר שהדיקטטורה המבודדת טענה כי היא מכינה תכניות לירי טילים על הטריטוריה האמריקאית גואם שבאוקיינוס השקט.