איראן יכולה לפרוש מהסכם הגרעין תוך שעות אם ארצות הברית תמשיך להטיל עליה סנקציות, כך אמר הבוקר (שלישי) נשיא הרפובליקה האסלאמית חסן רוחאני. בנאום בפרלמנט, תקף הנשיא האיראני את מקבילו האמריקאי ואמר כי טראמפ הראה לעולם ש"וושינגטון היא לא שותפה טובה". 



דבריו של רוחאני באים על רקע ביקורת חריפה של ארצות הברית על טהרן, בעקבות ניסוי בטיל בליסטי, דבר האסור על פי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, מה שגרם להטלת הסנקציות החדשות. העימות האחרון גרם לשני הצדים להאשים את השני בהפרת רוח ההסכם, שנחתם לפני שנתיים. 



"הניסיון הכושל של הסנקציות והכפייה הביאו את המשטרים הקודמים לשולחן המשא ומתן", אמר הנשיא האיראני. "אם הם רוצים לחזור לניסיון הזה, כבר בטווח הקרוב, לא שבועות או חודשים, אלא שעות וימים, אנחנו נחזור למצב הקודם הרבה יותר חזקים". 



רוחאני, שנבחר זה מכבר לקדנציה נשייה כנשיא איראן, התייחס גם לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ואמר כי הוא הראה שהוא שותף לא אמין לא רק כלפי איראן, אלא גן כלפי בעלות בריתה של ארצות הברית. "בחודשים האחרונים העולם ראה שארצות הברית, בנוסף להפרת הבטחותיה בהסכם הגרעין, וושינגטון התעלמה גם מהסכמים גלובליים נוספים והראתה לבעלות בריתה שהיא אינה שותפה טובה או צד מהימן למשא ומתן". 



הדברים של רוחאני באים לאחר שביום ראשון אישר הפרלמנט בטהרן את הצעת החוק להגדלת ההוצאות על תכנית הטילים של טהרן ומשמרות המהפכה, זאת בתגובה לסנקציות החדשות שהטילה עליה ארצות הברית. המחוקקים אישרו ברובם את קווי המתאר של הצעת החוק "נגד פעולות הטרור ההרפתקניות של אמריקה". במהלך הישיבה צעקו חלק מחברי בית המחוקקים "מוות לאמריקה". כעת, הצעת החוק צריכה לעבור בהצבעה שנייה לפני שתוגש לגוף פקידותי לאישור סופי ותהפוך לחוק.