איראן ורוסיה הפרו את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231 המגבילה את הפעילות הצבאית של הרפובליקה האסלאמית, כך נחשף בעיתון הגרמני וול אם סונטג שיצא ביום ראשון. על פי הדיווח, שהתבסס על גורמי מודיעין מערביים, טהרן ניצלה נתיב הברחות כדי להעביר למוסקבה מערכות נשק התקפי.



"בחודש יוני המריאו שני מטוסים שיצאו מאיראן לבסיס חמיימים - הבסיס הרוסי החשוב ביותר בסוריה על מנת להביא ציוד צבאי לרוסיה", דווח בעיתון. עוד נאמר כי לאחר נחיתת המטוסים, הועמס הציוד על משאיות שנסעו לעיר הנמל טרטוס. הספינה הרוסית ספרטה 3 העבירה את הציוד לעיר הנמל נובורוסיסק שבים השחור.



לדברי העיתון, הנשק נשלח לרוסיה למטרת תחזוקה. לא ברור באילו כלי נשק מדובר. בכתבה אף הציגו תמונות לוויין של מטוס הבואינג האיראני בנמל התעופה בחמימים.



החלטת מועצת הביטחון קובעת כי כל המדינות חברות באו"ם חייבות להציג מראש על עסקה ביטחונית עם איראן. לכן, "כל משלוח, מכירה או העברה של מערכות נשק מתקדמות דורש את אישור האו"ם. האיסור מתייחס גם לייצור או תחזוקה של המערכות האלה.  



עוד נאמר בדיווח, כי נתיב ההברה החדש בין רוסיה לאיראן מהווה חלק חשוב בשיתוף הפעולה הנרחב בין שתי המדינות, שנלחמות במלחמת האזרחים בסוריה ועומדות לצדו של משטר אסד. 



מדובר בהתפתחות בעלת חשיבות כלכלית, שכן יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג מעוניינת לשוב ולמכור לחברת התעופה האיראנית מטוסי נוסעים בשווי 3 מיליארד דולר. החשיפה החדשה עלולה לפגוע בעסקה, שגם כך גוררת התנגדות רחבה בקונגרס.