בעקבות החלטתו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שהתקבלה במהלך הלילה, לדחות את שיגור הטילים המתוכנן לעבר המים הסובבים את הטריטוריה האמריקאית גואם שבאוקיינוס השקט, טען נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי מדובר ב"החלטה נבונה". ההצהרה מגיעה לאחר ימים מתוחים במיוחד שעברו על תושבי גואם, שהביעו את חששם ממתקפה גרעינית בשטחם.



בציוץ שפרסם מנהיג העולם החופשי בחשבון הטוויטר הרשמי שלו הוא כתב: "מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און עשה החלטה נבונה מאוד. האלטרנטיבה הייתה גם קטסטרופלית וגם לא מתקבלת על הדעת".



בדבריו, התייחס הנשיא לדיווח של הטלוויזיה הממלכתית במדינה המסוגרת, שבו נאמר כי און החליט להמתין ולראות את צעדי ארה"ב לפני שיורה על הפעולה הפרובוקטיבי. עם זאת, הוא הודיע לצבאו להיות מוכן לפקודת שיגור הטילים בכל רגע.



מוקדם יותר, הרמטכ”ל האמריקאי גנרל ג’וזף דנפורד הבהיר כי ארצו מוכנה להגיב “באופן מכריע” על כל שיגור של טילים צפון־קוריאניים לעבר האי גואם, זאת על רקע האיום של המשטר בפיונגיאנג כי הוא עלול לשגר טילים בליסטיים לכיוון הטריטוריה האמריקאית, בתגובה לסנקציות החדשות שהוטלו על המדינה בשל המשך ניסויי הטילים.



“התפקיד שלנו הוא להבטיח שלמנהיגות שלנו יש את כל האופציות הזמינות”, אמר ראש המטות המשולבים, שהוסיף: “אני מאמין שיש שני דברים שאנחנו ברורים לגביהם: האחד הוא האחריות שיש לנו להגן מפני התקפה, והשני הוא הצורך שלנו להבטיח תגובה מכריעה במקרה של התקפה”. 


מלבד זאת, הוא הצהיר אז כי “אנחנו מסוגלים להגן כעת על העם האמריקאי והעם הדרום־קוריאני מול התקפה מוגבלת, ובוודאי מוכנים להיות חזקים אם ההרתעה תיכשל”.