מסתבר שיש מקרים בהם מלחמה גרעינית - או האפשרות שתפרוץ אחת - טובה לעסקים. העימות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית החזיר רבים מהאמריקאים לימי המלחמה הקרה, כשהאפשרות למלחמה גרעינית בין ארצות הברית לברית המועצות היתה אפשרות ריאלית.



אז, בימים ההם, רבים מאזרחי ארצות הברית התכוננו מבעוד מועד לטיל האטומי שעלול לבוא מרוסיה ורכשו מקלטים אטומיים. שיא התקופה היה משבר הטילים בקובה, שלדעת רבים אלה היו השבועיים בהם העולם הגיע הכי קרוב שאפשר למלחמה גרעינית. בסופו של דבר, מוסקבה הוציאה את הטילים הגרעיניים מקובה, וטרנד המקלטים האטומיים נעלם כלעומת שבא.



"כל מיני הצהרות מטורפות". דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. צילומים: רויטרס
"כל מיני הצהרות מטורפות". דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. צילומים: רויטרס



כעת, לאור הפעולות של קים ג'ונג און והתגובות של דונלד טראמפ, שלא בדיוק מרגיעות את האווירה, נראה שאמריקאים רבים חוזרים לרכוש את אמצעי ההגנה הזה, מחשש שהטיל הגרעיני יעשה דרכו אליהם. "כשטראמפ נכנס לבית הלבן, המכירות שלנו הוכפלו, ואז כשהוא התחיל לומר כל מיני הצהרות מטורפות, קיבלנו הרבה יותר הזמנות", אומר וולטון מקארת'י מחברת Norad Shelter Systems מטקסס. "מאז שנה שעברה, המכירות שלנו גדול פי 4".



גם בחברה מתחרה, Atlas Survival Shelters, מספרים על עלייה משמעותית במכירות. בשלושה ימים בשבוע שעבר מכרה החברה 30 מקלטים אטומיים. לשם השוואה, בשנה הראשונה לקיומה, ב-2011, מכרה החברה רק עשרה.



ביל מילר, במאי קולנוע בגמלאות בן 74 ממסצ'וסטס, אומר כי הימים האלה יותר מורטי עצבים ממשבר הטילים ב-1962. "אני חושב שלה זמנים הרבה יותר מטורפים ומפחידים", הוא אומר. "אני חושב שאלה שהיו אחראים בממשל קנדי היו הרבה יותר בשליטה מאשר ממשל טראמפ", הוא טוען.