מנהיג חדש, איומים ישנים. מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר, אחד האנשים הפופולריים ביותר ברצועת עזה, התראיין אמש לכתבים מדיניים ברחבי הרצועה, ופורסם היום (רביעי) בכלי התקשורת השונים. סנוואר שלח בדבריו איום ישיר לישראל, בכל הקשור לאפשרות של עימות, וטען כי במידה וזה יקרה, וישראל תיזום אחד כזה הוא ייגמר בניצחון פלסטיני מוחץ: "אנחנו לא מעוניינים בעימות, אבל אם ניגרר לאחד כזה, אנחנו נכתוש את ישראל. אנחנו יותר חזקים מפעם, ויש לנו כוח", איים המנהיג. 



סנוואר, אשר נבחר לראשות החמאס בעזה במקומו של אסמעיל הנייה, לא מרבה להתבטא, אך כשהוא עושה זאת, הוא בדרך כלל מתבטא כנגד ישראל, ובחריפות. אני מזהיר מפני נקיטת צעדים מטופשים נגד רצועת עזה. יש לנו את היכולת להגיב על התגרויות שכאלה, ההתנגדות שלנו גדולה, וצריך לזכור שישראל לא פותחת במלחמה חדשה מול עזה, והדבר רק מראה עד כמה הם חוששים מלחימה נגד ישראל. 



לאחר שסיים לדבר על ישראל, התייחס סנוואר למצב הפנימי בין הפלסטינים, ואף שיבח את תפקידו של מוחמד דחלאן וסיפר כי מטרתו היא ששני הצדדים יהיו שותפים לפתרון פרויקטים לאומיים ומשבר החשמל והמים בעזה. "האחים במצרים עוזרים לנו גם כן להגיע לכיוון פתרון משברים אלה, ואני מאמין שבחודשים הקרובים יראו פריצות במצב הפנימי של עמנו".

הפגישה שנערכה במשך ארבע שעות, והיו בה פרשנים פוליטיים וסופרים, כשבסיומה התגייסה העיתונות לטובתו של מנהיג חמאס, וחיבקה אותו מבחינת הסיקור: "מצאנו גבר, מנהיג, פוליטי, צבאי ולאומי. הוא מצטיין. הוא העלה פרטים חשובים מאוד והדגש שלו היה שאי אפשר יהיה לפעול כשאנחנו מפוצלים. אם לא נהיה מאוחדים, זאת תהיה התאבדות. אסור לנו לחזור למעגל הקסמים שמציג לנו אבו מאזן", נכתב באתר "וואטן".