נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען היום (חמישי) בתוקף כי לא השווה בין הת'ר האייר, הצעירה שנהרגה במהומות בשרלוטסוויל, וירג'יניה בשבת לבין הקו-קלוקס-קלאן, הניאו נאצים ופעילי העליונות הלבנה. טראמפ התייחס לטענה בציוץ, בו תקף את הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, שלדבריו טען זאת ואמר כי מדובר בשקר מתועב. "הוא פשוט לא יכול לשכוח את התבוסה בבחירות. האנשים של צפון קרוליינה יזכו". טראמפ הוסיף: "הציבור לומד כמה הפייק ניוז לא ישרות. הם לגמרי הטעו את הציבור על מה שאמרתי על שנאה, קנאות וכו'. חבל".
ובתוך כך, הניו יורק טיימס מדווח כי בתו של טראמפ, איוונקה, ובעלה, ג'ארד קושנר, ניסו לשכנע אותו למתן את עמדתו בנוגע למהומות בשרלוטסוויל. על פי הדיווח, גורמים לא מזוהים אמרו שבני הזוג היהודיים, הנמצאים בחופשה בוורמונט, הפצירו בנשיא לשקול מחדש את ההצהרה שנשא ביום שבת, בה האשים צדדים רבים באלימות שפרצה בעקבות הפגנת הימין הגזעני בווירג'יניה.

ביום שני נראה היה שטראמפ שהה להפצרות בתו וחתנו - בחוסר רצון על פי הניו יורק טיימס - והקריא הצהרה בה אמר ש"גזענות היא רעה" וגינה את הניאו נאצים ואת פעילי העליונות הלבנה.



אלא שכבר יום למחרת, במסיבת עיתונאים מחוץ למגדל טראמפ בניו יורק, הגן הנשיא על הצהרתו המקורית, ואמר כי ש"האשמה לגבי האלימות מוטלת על שני הצדדים". הוא השווה בין מפגיני השמאל הקיצוני לאלה של הימין הקיצוני.



איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר. צילום: רויטרס
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר. צילום: רויטרס



אברהם פוקסמן, לשעבר מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אמר ביום שלישי שקושנר ואיוונקה טראמפ צריכים לנצל את ההזדמנות לייעץ לנשיא, שדבריו "מצדיקים את הנאציזם, השנאה והאלימות שלו ומוצא תירותים בשבילו".



"הם צריכים לשבת איתו ולהגיד לו 'אתה מבין איזה מסר אתה מעביר לנכדים שלך? שזה בסדר שאנשים יצעדו ויצעקו להיפטר מהיהודים, אנחנו לא רוצים את היהודים, ואתה אומר שזה שום דבר?", אמר פוקסמן לג'ואיש אינסיידר.