לקהילה היהודית בארצות הברית עדיין קשה להירגע מההפגנות הגזעניות של תנועות הימין הקיצוני שהתרחשו בשרלוטסוויל שבווירג'יניה בליל ראשון, אשר במהלכן נדרסה למוות אישה שלקחה חלק במחאות הנגד שהתקיימו באזור. נשיא הקהילה היהודית בעיר אלן צימרמן טען היום (חמישי), בתכניתה של איילה חסון ב-103FM, כי "ארצות הברית היא לא גרמניה של 1933, והיא מלאה באנשים טובים". הוא הוסיף כי "כששמעתי את התייחסות של טראמפ לנושא לבי צנח".



"אני לא יודע אם הישראלים ראו את הסרטונים של הנאצים מסתובבים עם הלפידים ברחובות שלנו, אבל העיירה שלנו יוצאת ההלם ומתחילה לדרוש לקבל את הבית שלנו בחזרה", הסביר צימרמן בפתח דבריו.



 


במסגרת זו נודע כי הקהילה היהודית החליטה לאבטח באופן עצמאי את בית הכנסת, לאחר סירובה של המשטרה לעשות זאת. בהתייחס לכך אמר נשיא הקהילה בשרלוטסוויל כי "כשהמשטרה סירבה לעשות זאת לקחנו על עצמנו את האחריות להגן על עצמנו. יש באזורינו כמה קבוצות נאציות שצועדות ברחובותינו עם דגלים ונשק. אני לא חושב שיש צורך לספר את התחושה כשאתה רואה צעדה שכזו. זה מזעזע, אבל אני לא פוחד להלחם על מקומי. לקחתי על עצמי את האחריות להוביל את הקהילה שלי ולהילחם בתופעה".

בתוך כך, הוא הביע ביקורת על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לאחר שגינה את הפעילים משני הצדדים. "אני לא הצבעתי לטראמפ ואני לא תומך בו, אבל הוא נשיא ארצות הברית", אמר והוסיף: "כששמעתי את התייחסותו לנושא לבי צנח. אני לא יודע מה לחשוב יותר. אני יודע שארצות הברית היא לא גרמניה של שנת 1933, והיא מלאה באנשים טובים".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן