לאחר הגינוי הרפה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאירוע הדריסה שבו נהרגה מפגינה בשרלוטסוויל שבווירג'יניה, על ידי חשוד המשתייך לתנועת ימין קיצוני במדינה, גם שר התקשורת איוב קרא יצא היום (חמישי) בהתבטאות מעוררת מחלוקת, כשאמר: "היחסים עם טראמפ חשובים יותר לישראל מלגנות את הנאצים".



"ישראל צריכה לגנות את הנאצים, אך היחסים עם הנשיא האמריקאי חשובים יותר", אמר קרא, שהוסיף: "בשל היחסים הנהדרים עם ארה"ב, אנחנו צריכים לגנות אנטישמיות וכל זכר לנאציזם, ואעשה כל מה שאני יכול כדי להפסיק את התפשטותם, אך טראמפ הוא המנהיג הטוב ביותר עבור ישראל מאז ומעולם, ויחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפלאים, לאחר תקופה קשה תחת ממשלו של ברק אובמה". לדבריו, "טראמפ הוא המנהיג הבלתי מעורער של העולם החופשי ואסור לנו לקבל את כל מי שפוגע בו".



טראמפ. "הוכיח שהוא מתנגד לאנטישמיות". צילום: רויטרס
טראמפ. "הוכיח שהוא מתנגד לאנטישמיות". צילום: רויטרס



השר אף שיבח את נשיא ארה"ב על כך ש"הוכיח את התנגדותו לאנטישמיות ולקיצוניות דתית". דבריו של קרא נאמרו באופן דומה גם בכנסת, מה שגרר גינויים רבים מצד חברי הכנסת ששהו בבית המחוקקים.



ח"כ אראל מרגלית מהמחנה הציוני אמר בעקבות ההתבטאויות כי "קרא, נתניהו וממשלתם איבדו את הדרך. ישראל צריכה לגנות נאצים, ועליו לעמוד על כך שנשיא ארה"ב והממשל שלו יגנו את הנאצים וכל צורה של אנטישמיות באופן חד משמעי. תנו לנו להוביל באמונה מוסרית בלי ללכת אחרי אלה שתמכו בגזענות".



מפגינים בשרלוטסוויל. צילום: AFP
מפגינים בשרלוטסוויל. צילום: AFP



יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הוסיפה: "מכיוון שטראמפ שילם מס שפתיים למפעל ההתנחלויות, נתניהו הפך אותו למשיח וסלח לו על ההצהרות המזעזעות, ההומופוביות, הגזעניות ואפילו האנטישמיות".



פעילים אנטי-ישראלים אף ציטטו את דבריו של קרא כדי לבקר את ישראל. מייסד האינתיפאדה האלקטרונית, עלי אבונימה, כתב: "ישראל רוצה להבטיח שבנות בריתה מהעליונות הלבנה (הנאצים) לא יתרחקו ממנה. הציונות רעילה".



ואולם, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, ממפלגתו של קרא, טען לפני כיממה כי "הנאצים והניאו-נאצים הם תופעה מבחילה ומסוכנת, ואין לסבול אותה בארה"ב או בשום מקום אחר בעולם".