לפחות חמישה מחבלים נהרגו הלילה (שישי) בחילופי אש עם משטרת ספרד בעיירה קאמברילס, כ-100 ק"מ דרומית מערבית לברצלונה בה אירע אתמול פיגוע הדריסה בו נרצחו לפחות 13 בני אדם. משטרת ספרד מסרה כי המחבלים ביצעו "מתקפת טרור" בעיירה, שהחלה כתשע שעות לאחר הפיגוע בברצלונה. 


המחבלים שנהרגו באירוע הביטחוני בעיירה קאנדרילס ניסו לבצע פיגוע דריסה נוסף, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה הספרדי RTVE. כמו כן, דווח כי באירוע נפצעו שבעה בני אדם, מתוכם שניים באורח קשה. בין הפצועים בתקרית שישה אזרחים ושוטר. המחבלים, שנסעו ברכב מסוג "אאודי", נשאו על גופם חגורות נפץ. המשטרה הקטלונית מסרה כי היא עובדת לפי השערה כי שני האירועים קשורים.

מוקדם יותר דווח כי אדם אחד נהרג בפיצוץ שארע ביום רביעי בעיירה אלקנאר. המשטרה הספרדית מסרה כי תושבי הבית שבו ארע הפיצוץ עסקו בהכנת מטעני חבלה וכי היא חושדת כי האירוע קשור לפיגוע בברצלונה.

דובר הסוכנות להגנה אזרחית של ספרד מסר כי בין הנפגעים בפיגוע הדריסה בברצלונה נמנים אזרחים מ-18 מדינות כולל צרפת, גרמניה, ספרד, הולנד בלגיה ואוסטרליה. לא דווח עד כה על נפגעים מישראל.  

זירת הפיגוע בברצלונה . צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בברצלונה . צילום: רויטרס


ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, קרא לתגובה גלובלית לפיגוע הדריסה בברצלונה שאותו כינה "טרור ג'יהאדיסטי". "היום המאבק בטרור הוא העדיפות העליונה לחברות פתוחות וחופשיות כמו שלנו. זהו איום גלובלי והתגובה חייבת להיות גלובלית",  אמר ראחוי במסיבת עיתונאים בברצלונה.
 
כזכור, ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, נטל אחריות על פיגוע הדריסה שאירע אתמול בברצלונה, כאשר רכב מסחרי דהר לעבר עוברי אורח ברחוב לה רמבלה המתויר. בפיגוע נהרגו לפחות 13 בני אדם וכ-100 נוספים נפצעו. מבצע הפיגוע נמלט מהמקום וטרם נתפס.