שר הפנים הקטלוני אישר הבוקר (שישי) בראיון לתחנת רדיו מקומית כי נבדק קשר בין הפיגוע בקמברילס, שבו נפצעו שישה אזרחים ושוטר, לפיגוע הדריסה בברצלונה. הוא הוסיף כי "האדם שהמשטרה טוענת כי הוא בעל הרכב שבאמצעותו בוצעה הדריסה, לא נהרג כתוצאה מהירי". ראש מחוז קטלוניה אמר כי "חגורות הנפץ שעל המחבלים בקמברילס מזוייפות".


כמו כן, גורם משפטי במדינה אמר כי הם מאמינים שתא הטרור שביצע את הפיגועים בקמברילס ובברצלונה כלל שמונה חברים. לדברי הגורם, החברים שנסעו ברכב אאודי, תכננו להשתמש במכלי גז בפיגועים. 

כוחות המשטרה באירוע הדריסה בברצלונה. צילום: Getty Images


משירותי החירום במדינה נמסר כי שניים מהפצועים מהאירוע בקמבריס שוחררו מבית החולים. הם הוסיפו כי אחד הפצועים נפגע באורח קריטי, שניים במצב קשה ושניים נוספים במצב יציב. שר הפנים הצרפתי אמר היום כי 26 מאזרחי מדינתו נפצעו בפיגוע שאירע אתמול בברצלונה, כאשר 11 מתוכם נמצאים במצב קשה.

בכלי התקשורת במדינה דווח כי נעצר חשוד נוסף במעורבות באירוע הדריסה הקטלני, שבמהלכו נפצעו למעלה ממאה, ונהרגו 13 אנשים. בין ההרוגים - שלושה אזרחים גרמנים ואדם בלגי אחד. הפצועים הם אזרחים של 24 מדינות, בהן צרפת, אוסטרליה, הולנד, יוון וסין. הצעירה שבהם היא ילדה כבת שלוש, המאושפזת במצב אנוש.

בתוך כך, ממשרד החוץ נמסר כי ישנם שני ישראלים המוגדרים כמנותקי קשר. בנוסף, דובר הסוכנות להגנה אזרחית של ספרד מסר כי בין הנפגעים בפיגוע הדריסה בברצלונה נמנים אזרחים מ-18 מדינות כולל צרפת, גרמניה, ספרד, הולנד בלגיה ואוסטרליה. לא דווח עד כה על נפגעים מישראל. 

רחובות ברצלונה לאחר הפיגוע. צילום: רויטרס


שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר כי "מתקפת הטרור בברצלונה ובקמברילס, היא ניסיון מחריד נוסף של האסלאם הקיצוני לפגוע במדינות העולם החופשי ולשבש את שגרת החיים בהן". לדבריו, את הטרור הזה יביסו מדינות המערב, בהן גם ישראל, ביחד, בהמשך שילוב כוחות חובק עולם ובהידוק שיתופי הפעולה הביטחוניים והמודיעיניים. "על כולנו להיאבק בנחישות ובנחרצות לא רק במבצעי הטרור, אלא גם במי ששולחים אותם, במי שמממנים אותם ובאלו שמעניקים להם השראה", הוסיף, "תנחומיי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. ליבנו עם ספרד ועם אזרחיה בשעה הקשה הזו".

אנשים בזירת פיגוע הדריסה בברצלונה. צילום: AFP

כזכור, לפחות חמישה מחבלים נהרגו הלילה בחילופי אש עם משטרת ספרד בעיירה קמברילס, כ-100 ק"מ דרומית מערבית לברצלונה. משטרת ספרד מסרה כי המחבלים ביצעו "מתקפת טרור" בעיירה, שהחלה כתשע שעות לאחר הפיגוע בברצלונה.

המחבלים שנהרגו באירוע הביטחוני בעיירה קמברילס ניסו לבצע פיגוע דריסה נוסף, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה הספרדי RTVE. כמו כן, דווח כי באירוע נפצעו שבעה בני אדם, מתוכם שניים באורח קשה. בין הפצועים בתקרית שישה אזרחים ושוטר. 



מוקדם יותר דווח כי אדם אחד נהרג בפיצוץ שארע ביום רביעי בעיירה אלקנאר. המשטרה הספרדית מסרה כי תושבי הבית שבו ארע הפיצוץ עסקו בהכנת מטעני חבלה וכי היא חושדת כי האירוע קשור לפיגוע בברצלונה.