הרשויות בספרד מנהלות היום (שישי) מצוד אחר מוסא אוקאביר בן ה-18, החשוד בכך שנהג ברכב המסחרי שדרס למוות 14 אנשים וגרם לפציעתם של למעלה ממאה. על פי הדיווח, הוא חשוד בכך שהשתמש בזהותו של אחיו, שנעצר אמש, כדי להשכיר את הרכב. אחיו הגדול, דריס בן ה-28 נעצר לאחר שדרכונו נמצא בתוך הרכב. לדברי גורמי החקירה, מוסא השתייך לתא טרור בן 12 חברים, שתכננו ככל הנראה לבצע פיגוע קטלני באמצעות פיצוץ בלוני גז. על פי הדיווח בדר שפיגל הגרמני, חברי התא שבו מסוריה. עד כה נעצרו ארבעה אנשים בחשד למעורבות במתקפה.



מוקדם יותר היום, שר הפנים הקטלוני אישר בראיון לתחנת רדיו מקומית כי נבדק קשר בין הפיגוע בקמברילס, שבו נפצעו שישה אזרחים ושוטר, לפיגוע הדריסה בברצלונה. הוא הוסיף כי "האדם שהמשטרה טוענת כי הוא בעל הרכב שבאמצעותו בוצעה הדריסה, לא נהרג כתוצאה מהירי". ראש מחוז קטלוניה אמר כי "חגורות הנפץ שעל המחבלים בקמברילס מזוייפות".


פיגוע בברצלונה. צילום: Getty Images


משירותי החירום במדינה נמסר כי שניים מהפצועים מהאירוע בקמבריס שוחררו מבית החולים. הם הוסיפו כי אחד הפצועים נפגע באורח קריטי, שניים במצב קשה ושניים נוספים במצב יציב. שר הפנים הצרפתי אמר היום כי 26 מאזרחי מדינתו נפצעו בפיגוע שאירע אתמול בברצלונה, כאשר 11 מתוכם נמצאים במצב קשה.

בין ההרוגים - שלושה אזרחים גרמנים ואדם בלגי אחד. הפצועים הם אזרחים של 24 מדינות, בהן צרפת, אוסטרליה, הולנד, יוון וסין. הצעירה שבהם היא ילדה כבת שלוש, המאושפזת במצב אנוש.

רחובות ברצלונה לאחר הפיגוע. צילום: רויטרס


כזכור, ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, נטל אחריות על פיגוע הדריסה שאירע הערב (חמישי) בברצלונה, כאשר רכב מסחרי דהר לעבר עוברי אורח ברחוב לה רמבלה המתויר. הארגון הרצחני הודיע דרך סוכנות הידיעות עאמק כי הוא אחראי לביצוע הפיגוע. 

אמש בשעות הערב המוקדמות, ואן מסחרי בצבע לבן דהר במהירות לעבר עשרות בני אדם שצעדו ברחוב לה רמבלה בברצלונה. כתוצאה מהפגיעה נהרגו לפחות 13 בני אדם וכ-100 נוספים נפצעו. משטרת ברצלונה עצרה שני חשודים בביצוע הפיגוע, והרגו חשוד נוסף במהלך קרב יריות עם המשטרה מחוץ לעיר.