אזרחים מ-24 מדינות נפגעו במתקפת הטרור בספרד כך עולה מדיווחים של הרשויות במדינה. 14 נהרגו ולפחות 130 נפצעו בפיגוע הדריסה שאירע ברחוב לה רמבלה בברצלונה, ובעיירה קאמברילס, כ-100 ק"מ דרומית מערבית לעיר. 30 מהפצועים במצב קשה ו-17 נוספים נפגעו במצב אנוש.


הנרצח הראשון ששמו הותר לפרסום הוא ברונו גולאטו, אזרח איטלקי שהגיע לחופשה בברצלונה עם בת זוגו ושני ילדיו. נרצחת נוספת היא אלקה ואנבוקריק, אזרחית בלגיה. על פי הדיווחים, היא ביקרה בעיר לרגל חופשה עם בעלה ושני ילדיה.

מסתמן כי הנרצחת הצעירה ביותר ילדה כבת שלוש, כך נטען בתקשורת הספרדית. כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותה זמן קצר לאחר שנלקחה לבית החולים. בנוסף, ילדה כבת שש, ממוצא לא ידוע נלקחה לבית החולים כשהיא סובלת מדימום מוחי קשה. על פי הדיווחים, ארבעה אזרחים קובנים נפצעו בדריסה ואחד נוסף באירוע בקמברילס. בתקשורת הקובנית דווח כי השגרירות במדינה יצרה קשר עם משפחות הפצועים. בנוסף, שני בני משפחה ממוצא אירי נפצעו באירוע - ילד כבן חמש ואביו פונו לבית החולים כשהם סובלים מפציעות בגפיים התחתונות. 

אמבולנסים בזירת הפיגוע בברצלונה. צילום: Getty Images


בין הפצועים נמנים גם שלושה אזרחי הולנד, אישה ושני ילדים מיוון, אדם אחד מהונג קונג ואזרח אמריקאי. שר החוץ הצרפתי מסר כי 26 אזרחים נפגעו באירוע, ו-11 מהם נפצעו באורח קשה. בתקשורת הגרמנית פורסם כי שלושה גרמנים נהרגו ושר החוץ הבלגי מסר כי אחד ההרוגים הוא אזרח מדינתו.

עוד דווח כי ילד אוסטרלי כבן שבע, שאמו נפצעה באורח קשה בפיגוע, מוגדר כנעדר. תושב סידני פרסם בחשבון הפייסבוק שלו שנכדו נעדר, לאחר שאמו נפצעה. אביו של הילד דיבר עימו דקות ספורות לפני האירוע. שר החוץ האוסטרלי אמר בעדכון מיוחד כי אזרח אחד נעדר וארבעה נפצעו בתקרית. לדבריו, שתי נשים נפגעו באורח קשה ומצבן יציב, ושני גברים שוחררו מבית החולים לאחר שמצבם התייצב. 

אישה סמוך לזירת הפיגוע בברצלונה. צילום: רויטרס


ניצל משני פיגועים בתוך חצי שנה: "לא מאמין שזה קרה שוב"


השגרירות הבריטית במדינה הודיעה כי היא מסייעת למספר קטן של אזרחים ששהו בברצלונה בזמן המתקפה. בהודעה לא דווח האם הם נפצעו. כריס פאלווי בן ה-30, שניצל בשנייה האחרונה מהפיגוע במנצ'סטר לפני כשלושה חודשים, סיפר בראיון לתקשורת הבריטית כי הוא נכח בשדרה בעת הדריסה. "לא מאמין שנתקלתי באירוע טרור, בפעם השנייה בתוך פחות מחצי שנה", הסביר, "היו ניידות משטרה ואמבולנסים לכל אורך השדרה וחנויות נסגרו במהירות". הוא הוסיף: "בדיוק היינו בדרכנו בחזרה למלון ואז ראינו את הדריסה. אני לא מאמין שזה באמת קרה".

חלקים רבים מברצלונה נותרו נצורים במהלך הלילה, אנשים נתבקשו להסתגר בבתים ובחדרי המלון ומרבית קווי התחבורה הציבורית הושבתו. המשטרה פיזרה משפחות וקבוצות של חברים למקומות שונים ברחבי העיר והרשתות הסלולריות מתקשות לעמוס בעומסים החריגים.

הממשל הקטלני המליץ לאנשים להיעזר ברשתות החברתיות כדי להודיע לקרוביהם על מצבם. פייסבוק הפעילה את האפשרות הנקראית "Safty Check", המופעלת באירועים כאלה. בעבר נעשה בה שימוש בפיגוע הדריסה האחרון בלונדון ובפיגוע במנצ'סטר. הלחיצה על הכפתור מאפשרת למשתמש להודיע לכל חברי הפייסבוק שלך שמצבך טוב.