אלפי בני אדם התרכזו היום (שישי) פלאסה דה קטלוניה, הכיכר המרכזית בברצלונה, ועמדו בדקת דומיה לזכר הנרצחים במתקפת הטרור
חזרה לשגרה לאחר הפיגוע בברצלונה
שאירעה אתמול בעיר, עליה לקח ארגון דאעש אחריות. מספר הרצחים בפיגוע הדריסה עמד עד כה על 14 ויותר ממאה פצועים. בדקת הדומייה השתתפו מלך ספרד פליפה שעמד לצד ראש הממשלה מריאנו רחוי.

במהלך ההתכנסות ההמונית לאחר סיום דקת הדומיה בכיכר נשמעו קריאות נרגשות בנוסח "אנחנו לא מפחדים". מחיאות כפיים אדירות נשמעו מאלפי בני האדם במקום לזכר ההרוגים במשך דקות ארוכות. כמה מהנוכחים הניפו שלטים שעליהם נכתב "מאוחדים נגד הטרור".

מלך ספרד פליפה בין ראשי הממשלות של ספרד וקטלוניה. צילום: רויטרס


דקת דומיה לזכר הנרצחים התקיימה גם במשרדי האיחוד האירופי בבריסל, שם הורדו דגלי הקונפדרציה לחצי התורן. נשיא מועצת האיחוד האירופי דונלד טאסק כתב בחשבון הטוויטר שלו על זכר הנרצחים את המילים: "לעולם לא נשכח". ברוסיה גם הביעו סולידריות ובני אדם רבים זרמו למתחם השגרירות הספרדית בבירה מוסקבה על מנת לשדר הזדהות ולהניח זרי פרחים לזכר הנרצחים.

דגלי האיחוד האירופי הורדו לחצי התורן. צילום: רויטרס


בספרד עדיין מתקשים לעכל את המראות הקשים ואת העובדה כי גם ארצם הותקפה על ידי ארגון הטרור. לשדרת לאס רמבלס, שם אירע פיגוע הדריסה חזרו לאט לאט אזרחים ותיירים החל משעות הבוקר המוקדמות והגיעו להניח זרים במקום בו התרחש הפיגוע.

הנחת זרים במקום הפיגוע. צילום: רויטרס


מוקדם יותר היום, שר הפנים הקטלוני אישר בראיון לתחנת רדיו מקומית כי נבדק קשר בין הפיגוע בקמברילס, שבו נפצעו שישה אזרחים ושוטר, לפיגוע הדריסה בברצלונה. הוא הוסיף כי "האדם שהמשטרה טוענת כי הוא בעל הרכב שבאמצעותו בוצעה הדריסה, לא נהרג כתוצאה מהירי". ראש מחוז קטלוניה אמר כי "חגורות הנפץ שעל המחבלים בקמברילס מזוייפות".
 
הרשויות בספרד מנהלות מצוד אחר מוסא אוקאביר בן ה-18, החשוד בכך שנהג ברכב המסחרי שדרס למוות 14 אנשים וגרם לפציעתם של למעלה ממאה. על פי הדיווח, הוא חשוד בכך שהשתמש בזהותו של אחיו, שנעצר אמש, כדי להשכיר את הרכב. אחיו הגדול, דריס בן ה-28 נעצר לאחר שדרכונו נמצא בתוך הרכב. לדברי גורמי החקירה, מוסא השתייך לתא טרור בן שמונה חברים, שתכננו ככל הנראה לבצע פיגוע קטלני באמצעות פיצוץ בלוני גז.