במשטרת ספרד חוקרים את האפשרות שהמחבל הדורס שנמלט מזירת הפיגוע בברצלונה חוסל באירוע הלילה בקמברילס. כזכור, מחבל אחד מפיגוע הדריסה הקטלני בבירה הקטלונית הצליח להימלט (מחבל אחר נורה למוות כמה שעות לאחר הפיגוע), ומשטרת ספרד לא הצליחה לזהותו עדיין.



המפכ"ל ג'וזף לואיס טראפרו אמר היום (שישי) בתדרוך מיוחד כי המשטרה עדיין לא מצליחה לחבר את כל הנקודות בין הפיגוע בברצלונה, אירוע הדריסה בעיירה קמברליס דרומית לה והפיצוץ שאירע ביום חמישי בדירת מגורים בעיר. עם זאת, הוא הדגיש כי ההנחה היא שמאחורי האירועים עומדת חבורה שעבדה ממושכת על ניסיונות לטרור. במהלך עבודה זו אירע הפיצוץ בבניין הדירות בעיר.



המפכ"ל אישר כי חגורות הנפץ שנשאו המחבלים שחוסלו בקמברליס היו מזויפות וחשף כי ארבעה מבין חמישה המחבלים העיירה חוסלו על ידי שוטר אחד. מבצע ביטחוני זה תועד בסרטון חדש שפורסם היום - בו נראה אחד המחבלים בזירה, צועק מנסה להימלט ונורה למוות.





כזכור, חמישה מחבלים נהרגו הלילה (שישי) בחילופי אש עם משטרת ספרד בעיירה קמברילס, כ-100 ק"מ דרומית מערבית לברצלונה בה אירע אתמול פיגוע הדריסה בו נרצחו לפחות 14 בני אדם. המחבלים ניסו לדרוס עוברי אורח גם בקמברילס - ופגעו בשישה אזרחים ובשוטר. עוברת אורח אחת נהרגה.