בצל המתיחות: ארצות הברית וקוריאה הצפונית החלו הבוקר (שני) בתרגיל הצבאי השנתי המשותף שלהן. התרגול, שקיבל את השם "אולצ'י להגנה על החירות" מבוססים בעיקר על סימולציות ממוחשבות של קרבות מדומים מול קוריאה הצפונית, ויימשכו עד סוף החודש. בפיונגיאנג הגדירו את התרגיל כ"חזרה גנרלית לפלישה שעשויה להצית 'מלחמה גרעינית' באזור".



נשיא קוריאה הצפונית, מון ג'אי-אין, טען כי התרגילים המשותפים לא מיועדים להגברת המתיחות עם השכנה מצפון. "הם מתקיימים מידי שנה והמטרה שלהם היא הגנתית בלבד", הסביר.



כזכור, בשבוע שעבר יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל ג'וזף דנפורד אמר שארצו מכינה את כל האופציות הצבאיות נגד קוריאה הצפונית במידה והסנקציות הכלכליות והדיפלומטיות ייכשלו, כך נמסר ממשרדו של נשיא קוריאה הדרומית. דנפורד אמר את הדברים בשיחה בת 50 דקות עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'יי-אין שעסקה בין השאר בפרובוקציות של קוריאה הצפונית, כך אמר דובר משרד הנשיא פארק סו-יון בתדרוך לכתבים.



המתיחות בחצי האי הקוריאני גברה בחודשים האחרונים בעקבות דאגה כי קוריאה הצפונית קרובה להשיג את מטרתה להגיע ליכולת לפגוע באדמת ארה"ב באמצעות נשק גרעיני. ארה"ב וקוריאה הצפונית איימו זו על זו בפעולה צבאית בשבוע שעבר, לאחר שהדיקטטורה המבודדת טענה כי היא מכינה תוכניות לירי טילים על הטריטוריה האמריקאית גואם שבאוקיינוס השקט, שם שוכנים בסיסים של מפציצים גרעיניים אמריקאיים ושל צוללות.