בספרד ממשיכים במצוד הנרחב אחרי המחבל יונס אבו יעקוב, בן ה-22 שביצע את פיגוע הדריסה ביום חמישי האחרון בברצלונה. לאחר שאמש דיווחה המשטרה כי הדורס עשוי להיות בצרפת, עלתה הכוננות במדינה והמצוד אחריו גם נמשך לכל אירופה, כאשר כל גופי המשטרה והמודיעין משתפים פעולה על מנת לעלות על עקבותיו של הצעיר בן ה-22.



שר הפנים של קטלוניה, ז'ואקים פורן, טוען כי המשטרה באירופה מרכזת את הכוחות שלה על מנת לנסות ולאתר את אבו יעקוב, לאחר שרוב חברי החוליה נעצרו או נהרגו במהלך האירועים: "ההערכה שלנו היא שהוא זה שביצע את הפיגוע. כרגע אנחנו מנסים להתחקות אחר עקבותיו ולא מן הנמנע שהוא עבר את הגבול למדינה אחרת". במשטרה קיים חשש גדול כי אבו יעקוב השלים עם עניין מותו, ולכן ינסה לבצע עוד פיגוע, על מנת לגרום לכמה שיותר נפגעים.



בספרד, שעדיין נמצאת במצב כוננות 4, אחד לפני החירום, מנסה כעת לפענח האם יש עוד תכנונים לפיגועים שנמצאים בדרך, והחשש הגדול הוא שההצלחה בפיגוע הנוכחי תעודד אחרים לבצע פיגועים נוספים כאלה: "אין איום ממשי על פיגוע מתוכנן בזמן הקרוב, אבל למרות זאת, אנחנו מנסים להיות מוכנים". על פי פרטים מהחקירה, אבו יעקוב נהג לאחר הפיגוע בטנדר קנגו, ובעקבות הגבולות הפתוחים, עלה החשש כי עזב את המדינה.



חוליית הטרור מנתה כ-12 בני אדם, שהיו חברים בתא הקטלני, שתכנן כאמור פיגוע קשה הרבה יותר, שנמנע רק בעקבות תקלה מבצעית ופיצוץ של בלוני הגז, שהרג חלק מחברי החוליה.