לבנון סיכלה פיגוע התאבדות במטוס שהיה אמור להמריא מאוסטרליה לאבו-דאבי בחודש שעבר, כך טען היום (שני) שר הפנים הלבנוני, נוהאד אל-משנוק. בראיון לרשת הטלוויזה הסעודית, אל-ערביה, טען אל-משנוק כי מחבל מתאבד ממוצא לבנוני תכנן להפיל מטוס של חברת איתיחד איירוויז בהשראת ארגון דאעש, אך הפיגוע סוכל והמחבל נעצר עוד לפני שעלה על המטוס, וזאת בזכות שיתוף הפעולה בין גורמי מודיעין בלבנון למקביליהם באוסטרליה. 

כזכור, ב-30 ליולי הודיעה ראש ממשלת אוסטרליה מלקום טורנבול כי הרשויות במדינה עצרו ארבעה חשודים בתכנון פיגוע במטוס, תוך שימוש במטען מאולתר בעודו באוויר. הארבעה נעצרו בפשיטות משטרתיות ברחבי סידני. לאחר מעצר ארבעת החשודים, משטרת אוסטרליה הגבירה את אמצעי הביטחון בשדה התעופה בסידני, אך לא העלו את רמת הביטחון הכללית במדינה. "המשימה העיקרית של ממשלתי, והמחוייבות העיקרית שלי לעם האוסטרלי, היא לשמור על ביטחונם של האזרחים", אמר טורנבול. טרבול הוסיף כי הפשיטה ותפיסת החשודים היתה "מבצע משותף בסדר גודל משמעותי". 

מפקד המשטרה במדינה אמר בעת המעצרים כי "בימים אלה, רשויות החוק חשפו מידע האומר כי מספר אנשים בסידני מתכננים לבצע מתקפת טרור בשימוש של מטען מאולתר", והוסים: "למשטרה אין עדיין מידע על המקום והזמן שהמתקפה הייתה אמורה להתבצע, והחקירה עוד צפויה להיות ארוכה".
בעבר הודיעה ארצות הברית כי היא לא תאפשר לנוסעים הטסים לשטחה מארצות במזרח התיכון להעלות אל סיפון המטוס מחשבים ניידים וזאת בשל החשש לפיגוע דומה. על פי דיווחים, המידע על היכולת להפוך סוללה של מחשבים לפצצה מאולתרת הגיעה לסוכנויות המודיעין האמריקאיות ממקור ישראלי בדאעש, מקור שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שם בסיכון לאחר שחשף את זהותו לשר החוץ הרוסי סגריי לברוב.