התשובה הגיעה: הטליבאן גינה הבוקר (שלישי) את החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתגבר את כוחות הצבא האמריקאים באפגניסטן ללא לוח זמנים מוגדר לנסיגה מהמדינה. "במקום להמשיך במלחמה באפגניסטן על האמריקאים לחשוב על משיכת חייליהם מאפגניסטן", אמר דובר הארגון, זאביחל'ה מאג'האד, בהצהרה רשמית שפורסמה לאחר דבריו של המנהיג האמריקאי ביחס למדיניות מדינתו בדרום אסיה. מאג'האד הוסיף כי "כל עוד יש אפילו חייל אמריקאי אחד במדינה שלנו, המורדים האסלאמיסטים ימשיכו בג'יהאד שלנו". בנוסף, הארגון טען כי "אפגניסטן תהפוך לבית קברות לארה"ב".



מוקדם יותר ראש הכוחות האמריקאים והבינלאומיים באפגניסטן, גנרל ג'ון ניקולסון, אמר כי נוכחותה העתידית של ארה"ב במדינה תתבסס על "התנאים בשטח ולא בהתאם לציר זמן שרירותי". לדבריו, "האסטרטגיה החדשה הזו אומרת שהטאליבן לא יכול לנצח צבאית, ולכן עכשיו הגיע תורו לוותר על האלימות ולפייס".



טראמפ. החליט לתגבר את כוחות צבאו באפגניסטן. צילום: AFP
טראמפ. החליט לתגבר את כוחות צבאו באפגניסטן. צילום: AFP



בתוך כך, שר ההגנה הבריטי מייקל פאלון טען הבוקר כי הוא מסכים עם דבריו של מקבילו האמריקאי ג'ים מאטיס, לפיהם יש לא לשנות את המגמה באפגניסטן. מאטיס עצמו הגיע הבוקר במפתיע לעיראק לפגישה שעליה הבית הלבן לא הודיע מראש עם בכירים עיראקיים.



כזכור, מנהיג העולם החופשי אישר לשלוח 4,000 חיילים אמריקאים נוספים למדינה שידעה קרבות קשים במהלך השנים האחרונות. מלבד זאת, הוא הצהיר בנאום שנשא בבסיס צבאי בווירג'יניה כי ההשלכות של נסיגה חפוזה מאפגניסטן בלתי מתקבלות על הדעת והייתה יוצרת ואקום שהטרור היה ממלא את מקומו. "האינסטינקט הראשוני שלי היה לסגת משם, אך לאחר שבתור נשיא למדתי את הנושא מקרוב, הגעתי למסקנות שונות לגבי האינטרסים שלנו במקום".