ארבעה עצורים, החשודים בהיותם חברים בתא האסלאמיסטי שעומד מאחורי פיגוע הדריסה בברצלונה, שבו נהרגו 15 בני אדם בשבוע שעבר, הופיעו הבוקר (שלישי) בבית המשפט, זאת יממה בלבד לאחר שהנהג של הרכב, לכאורה, יונס אבו-יעקוב, נורה למוות על ידי המשטרה. הארבעה הם היחידים שנותרו בחיים מתוך 12 שחשודים שהשתייכו לקבוצה הקיצונית. הם הובאו הבוקר מברצלונה למדריד תחת אבטחה הדוקה לשימוע בבית המשפט העליון.



לאחר הפיגוע נמלט אבו-יעקוב הרגל, תוך שהוא דוקר אדם שהחנה את מכוניתו, ולאחר מכן נמלט ברכב. בסופו של דבר הוא אותר במרחק של 40 קילומטר מסנט ג'ס דסברן, שנמצאת בפאתי ברצלונה, שם הוא נטש את המכונית החטופה, בסובריטס, ובהמשך, כאמור, נורה למוות על ידי כוחות הביטחון.


אחד החשודים בעת מעצרו. צילום: רויטרס
אחד החשודים בעת מעצרו. צילום: רויטרס


לאחר הפיגוע ארגון דאעש לקח על עצמו את האחריות לתקיפת הטנדר ולתקיפה קטלנית נפרדת, שעות לאחר מכן, באתר הנופש קמבריס, שם מכונית דהרה לעבר עוברים ושבים, ולאחר מכן יושביה יצאו וניסו לדקור בני אדם. חמשת התוקפים נורו למוות על ידי המשטרה, ואישה נרצחה בפיגוע.

רב החשודים שהשתייכו לתא הטרור התגוררו בעיר ריפול, הממוקמת בגבעות המיוערות מתחת לפירנאים שמצפון לברצלונה, ליד הגבול הצרפתי, ורובם היו ממוצא מרוקאים.

אחד מאלה שהופיע היום בפני השופט פרננדו אנדריו היה דריס אוקאאביר, שדרכונו אותר במשאית הנטושה לאחר הפיגוע בברצלונה. לאחר האירוע הוא הסגיר את עצמו למשטרה, תוך שהוא טוען לחפותו ואומר שאחיו הצעיר מוסא אוקאביר, בן ה-17, שנהרג בחילופי אש עם המשטרה, גנב את מסמכיו.