משבר ביחסי ארצות הברית ומצרים? הפגישה בין שר החוץ המצרי, סמר שוכרי, לבין יועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, שאמורה היתה להתקיים היום (רביעי) בוטלה. המשרד לא נתן סיבה לביטול הפגישה אולם  ההודעה נמסרה על רקע הביקורת שהטיחה קהיר על ההחלטה האמריקאית לעצור את הסיוע הצבאי למצרים. מנגד, גורם בשגרירות ארצות הברית בקהיר אמר כי הפגישה בין שוכרי לקושנר מעולם לא נקבעה באופן סופי בגלל בעיות לו"ז. 



אתמול דווח ברויטרס, כי ממשל טראמפ החליט לעצור את הסיוע לקהיר, בסך 95 מיליון דולר ולעכב סיוע נוסף בסכום של 195 מיליון דולר בעקבות כישלונה של מצרים, לטענת ארצות הברית, להתקדם בכיבוד זכויות אדם ונורמות דמוקרטיות. 

ההחלטה האמריקאית התקבלה בקהיר באכזבה. שם אמרו כי עלולה להיות לה השפעה שלילית על האינטרסים המשותפים של שתי המדינות. "מצרים רואה במהלך כשיפוט גרוע של היחסים האסטרטגיים בין וושינגטון לקהיר במשך עשרות שנים, וכי היא מדגימה חוסר הבנה של חשיבות התמיכה ביציבות במצרים".  

לעומת זאת, פגישה בין קושנר לבין נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, כן תתקיים, כך אמר דוברו של הנשיא. לא ברור אם הפגישה נקבעה מבעוד מועד, או שהיא אורגנה לאחר שהפגישה עם שוכרי בוטלה. השנים ככל הנראה ידונו בניסיונות לחדש את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. זאת לאחר שאמש נועדו קושנר, ושליחו של טרמאפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, שנמצאים במסע מדיני במזרח התיכון, עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בין סלמאן, ודנו בדרכים לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, כך לפי סוכנות הידיעות SPA הסעודית.
 
המסע של יועציו של טראמפ הוא ניסביון נוסך של הבית הלבן להתניע את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בין השאר צפויה המשלחת לפגוש במהלך הביקור מנהיגים מישראל, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, קטאר, ירדן, והרשות הפלסטינית. המשלחת האמריקאית צפויה להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי.