חוקרים מטעם הקונגרס גילו הודעת דואר אלקטרוני ששלח ריק דירבורן, סגן ראש הסגל של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ליועצים בכירים של האחרון במהלך מסע הבחירות בשנת 2016, בו חשף בפניהם כי אדם, שידוע ככזה שהנו בעל קשרים פוליטיים, ביקש לארגן פגישה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למקורבי טראמפ, כך פורסם היום (חמישי) ב-CNN.



לא ברור מי אותו אדם שעליו דיווח דירבורן, ואם דירבורן פעל על פי הבקשה. לפי הדיווח, ההתכתבות התרחשה ביוני 2016, בערך בזמן שבו, כך לפי ההערכות, נפגש בנו הבכור של מנהיג העולם החופשי, דונלד טראמפ ג'וניור, עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין, בפגישה שבה נכח גם יו"ר הקמפיין פול מנפורט.



ההודעה המדוברת, שנשלחה מכתובת המייל של דירבורן, מצביעה על כך שהרוסים אולי חיפשו נקודה כניסה נוספת שדרכה יוכלו להשפיע על מסע הבחירות של מועמד המפלגה הרפובליקנית באותה עת, כחלק מניסיונם למנוע את בחירתה של הילרי קלינטון. לפי הבכירים, שצוטטו ברשת הטלוויזיה האמריקאית, דירבורן היה סקפטי לגבי הבקשה המדוברת. 


טראמפ ג'וניור. טען שבכירים רוסיים הציעו לו מידע מפליל על הילרי קלינטון. צילום: AFP
טראמפ ג'וניור. טען שבכירים רוסיים הציעו לו מידע מפליל על הילרי קלינטון. צילום: AFP


יש לציין שסגן ראש הסגל הנשיאותי של טראמפ היה מעורב גם בסיוע לארגן אירוע בחירות באפריל 2016, במלון מיינפלאוור, שם מסר טראמפ את משנתו המדינית.

סגן ראש הסגל של טראמפ לא הגיב לשאלות בנושא, כאשר במקביל מזכירת העיתונות של הבית הלבן שרה הק'קבי סנדרס סירבה להגיב אף היא ביחס לסוגיה זו. "אנו לא מתכוונים להגיב על האפשרות שמסמך מסוים דלף", אמרה סנדרס לעיתונאים.  

כזכור, בנו של הנשיא טראמפ, דונלד ג'וניור פרסם רק לפני כחודש וחצי תכתובות מייל עם אדם בשם רוב גולדסטון, שלדבריו העביר לו מסר ממכר רוסי שלו, לפיו הוצע לו מידע מפליל ממשלת רוסיה על המועמדת לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, במה שהיווה המשך של החשיפה לפיה טראמפ הבן נפגש עם עורכת הדין הרוסית נטליה וסלניצקיה, שהבטיחה לו מידע על המעומדת לנשיאות.

במייל מהשלושה ביוני 2016, כותב גולדסטון כי אביו של אותו מכר שוחח עם התובעת הראשית ברוסיה והיא אמרה לו שיש להם מידע שיפליל את הילרי קלינטון. זהו בבירור מידע רגיש, אבל זהו חלק מהתמיכה של רוסיה וממשלתה בטראמפ", כתב גולדסטון לטראמפ הבן. בתגובה, ענה לו טראמפ הבן כי "אם זה מה שאתה אומר שזה, אני אוהב את זה".