האם פגישה נתניהו ופוטין לא היתה ממש נינוחה ורגועה? על פי דיווחים בתקשורת הערבית, חילוקי הדעות בין הצדדים הובהרו היטב על ידי הצד הישראלי, שהביע את חוסר שביעות רצונו מהתהליכים שקורים כעת בסוריה. העיתון הכווייתי דיווח כי בתום שלוש שעות של פגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע ראש הממשלה כי ישראל לא תעמוד בחיבוק ידיים אל מול ההתפשטות של איראן בסוריה, בכיר ישראלי אף איים כי כל הקלפים ייטרפו באמצעות תקיפה על אחד מארמונותיו של הנשיא, בשאר אסד. ישראל מזהירה כי תגרום לפיצוץ ההסכם אליו הגיעו הצדדים על מנת להוריד את המתח. ההסכם, בו מעורבות הן ארצות הברית והן סוריה, הגיע לאחר חמישה מפגשים באסטנה, שם דנו הצדדים.



על פי הדיווח, מקור בכיר שלא נחשף, אמר לעיתון "אל ג'רידה" כי הפגישה בין שני המנהיגים לא הביאה לשום הסכמה, אולם הובהר כי לישראל יש את הכלים והיכולות לטרוף את כל הקלפים, כולל מתקפה על אחד מארמונות הנשיאות הסורית. עוד הוסיף המקור כי ישראל ממשיכה בתיאום עם ארצות הברית ורוסיה בכל מה שקשור למה שקורה בסוריה, אך היא עשויה לשנות את הכללים, אם איראן תייצב את עצמה באוויר, בים וביבשה בסוריה.



הבכיר הישראלי גם התייחס להתקדמות שהתרחשה בימים האחרונים על ידי חזבאללה, צבא לבנון והצבא הסורי וטען כי מערכות הלחימה באזור קלמון או באזור ג'רוד ערסאל משני הצדדים, הסורי והלבנוני, היא "הצגה עם בימוי רע", שכן מדובר באזורים שברובם נמצאים ללא אוכלוסיה, אזורים מורחבים וכל התמונות שמופצות בכלי התקשורת, הן תוצאה של בימוי לא מוצלח במיוחד בקרבות לכאורה. עוד מסר הבכיר כי ההסכם בין חיזבאללה, ג'בהת אל נוסרה וארגון דאעש, ובין הצבא הסורי והלבנוני, היה מוכן כבר לפני חודש.


אסד ופוטין. צילום: רויטרס



כזכור, אמש פורסם כי צבא לבנון הכריז על הפסקת אש כדי לנסות ולייצר משא ומתן עם דאעש על החזרת שבויים ודרכי כניעה. למרות המתקפה המשולבת והכרזת הצדדים על הפסקת אש, הכחיש עד כה צבא לבנון כי הוא מתאם את פעילות הצבאית עם צבא סוריה או עם ארגון חיזבאללה. במהלך המתקפה גם צבא לבנון וגם חיזבאללה דיווחו על התקדמות במערכה בצפון מזרח המדינה. 

רק לפני שלושה ימים התייחס מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, למאמצים להשיג הפסקת אש, ואמר כי הוא "חותר להסכם עם דאעש". לדבריו, "כוחות חיזבאללה צרים אחרי דאעש בשטח נרחב של 60 ק"מ בגבול לבנון-סוריה", והוסיף כי יותר מ־100 קילומטרים שהיו בשליטת דאעש נכבשו מחדש על ידי אנשיו ושוחררו, כאשר לטענתו, רק 20 קילומטרים נותרו בשליטת המדינה האסלאמית.