קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שלישי) טיל שעבר מעל שטחה הצפוני של יפן, כך הודיעה ממשלת יפן. הממשלה יעצה לאזרחיה לנקוט באמצעי זהירות, תוך הוראה מפורשת להיכנס למקלטים. לא דווח על נזק או נפגעים כתוצאה מהאירוע. מלבד זאת, נמסר בהודעה הממשלה היפנית כי צבאה לא ניסה ליירט את הטיל. 



ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

הטיל עבר באוויר מעל הים שטחה הצפוני של יפן ואז התרסק בים, עם שחר, כך לפי דיווחים במדינה. כמו כן, הוא התפצל לשלושה חלקים לפני שנחת במים. השיגור מתרחש לאחר שבשבת האחרונה שיגרה מדינתו של קים ג'ונג און שלושה טילים לטווח קצר, שנחתו אף הם בים. 


שינזו אבה. "עושים ככל הניתן כדי להגן על אזרחינו". צילום: רויטרס
שינזו אבה. "עושים ככל הניתן כדי להגן על אזרחינו". צילום: רויטרס


ראש ממשלה יפן, שינזו אבה, הודיע לאחר התקרית כי ממשלתו "עושה ככל שביכולתה כדי להגן על חייהם של אזרחיה", בעוד שהשר יושיהידה סוגה אמר כי הוא "מגנה בתקיפות את הירי". השר היפני יושיהיד סוגה, שמתפקד גם כמזכיר הקבינט הביטחוני של מדינתו, אמר לאחר שיגור הטיל של קוריאה הצפונית שעבר מעל צפון יפן, כי "טוקיו תגיב לאירוע בחריפות". "הטיל עבר מעל לטריטוריה שלנו, וזה איום חסר תקדים, רציני וחמור על המדינה שלנו", הוסיף דובר הממשלה.

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה קוריאה הצפונית בוחנת את רמת האיפוק של שכנתה. רק לפני כחודש המדינה המסוגרת שיגרה טיל שנחת באזור כלכלי ימי בלעדי של יפן. "קיבלתי מידע לפיו קוריאה הצפונית שוב ביצעה שיגור של טיל", אמר מיד לאחר האירוע ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שהוסיף כי "אנחנו ננתח את המידע שברשותנו בהקדם האפשרי ונעשה כל שניתן כדי להגן על אזרחינו". לפי ההערכות הנשק עבר אז מרחק של 1,000 קילומטר באוויר עד שהתרסק במים הטריטוריאליים של המדינה. 

שבועיים בלבד לפני השיגור המדובר ביצעה מדינתו של קים ג'ונג און ניסוי טילים שבמסגרתו טיל דומה שוגר והתרסק בשטח הימי של מדינת השמש העולה. באותה תקרית הטיל היה תחת מעקב של כוחות הביטחון האמריקאים במשך כ-37 דקות, זאת עד שהתרסק. בפיונגיאנג אישרו אז את הדיווחים, כשהודיעו כי "שיגרנו בהצלחה טיל בליסטי בין יבשתי, זאת בהוראת מנהיג המדינה קים ג'ונג און".