סופת ההוריקן "הארווי" ממשיכה לגבות קורבנות כאשר מספר ההרוגים הרשמי באזור טקסס עלה ל-22. אחרי יותר מחמישים סנטימטרים של גשם במשך ארבעה ימים, יוסטון הפכה לעיר של איים עירוניים המבצבצים מבין המים. סירות ומסוקים ממשיכים לסייר ברחבי העיר בחיפוש אחרים לכודים ונפגעים.



המים ממשיכים לזרום מהמאגרים והנהרות העולים על גדותיהם. בין 25% ל-30% ממחוז האריס, ביתם של 4.5 מיליון בני אדם, הוצף ביום שלישי אחר הצהריים, על פי הערכה של מטאורולוגים. מדובר על שטח של לפחות 444 קילומטרים רבועים. בבומונט שבטקסס, 85 קילומטר מזרחית ליוסטון, נסחפו אם ובנה כאשר יצאו מהמכונית אל הכביש המוצף. רק כעבור קילומטר וחצי של היסחפות הצליחו השוטרים להציל את הילדה בעוד האם טבעה למוות.


 


הכביש המהיר 45 ביוסטון שקוע במים. צילום: רויטרס



הוריקן "הארווי" בטקסס. צילום: רויטרס



ראש עיריית יוסטון, סילבסטר טרנר, הטיל עוצר החל מחצות עד חמש בבוקר, כדי להרתיע את הבוזזים של הבתים הנטושים בעיר. בינתיים, הסופה מתחילה להתרחק מאזור טקסס ועיקר תשומת הלב עובר כעת מזרחה יותר אל עבר לואיזיאנה. האזהרה מפני הסערה המתקרבת ציינה כי מפלס המים יכול לעלות עד לגובה של שני מטרים. מושל מדינת לואיזיאנה, ג'ון בל אדוארדס,  הזהיר אתמול כי "הרע ביותר נמצא בדרך אלינו". עוד אמר כי "הארווי נותר סופה טרופית והוא עומד להוריד כמות עצומה של גשמים, יש לנו עוד דרך ארוכה עם הסופה הזו". הוא הוסיף כי צריך "להתכונן ולהתפלל".



השירות המטאורולוגי בארה"ב כינה את השיטפונות שהכו בטקסס "קטסטרופליים" ומושל טקסס גרג אבוט אמר כי התקופה שלאחר הסופה תהיה "מזעזעת" ויידרשו שנים לשקם את האזור. לפי התחזיות, גשמים כבדים ימשיכו לרדת באזור יוסטון וכמו כן צפויים לרדת בדרום לואיזיאנה. "הארווי" צפוי להגיע לצפון לואיזיאנה ולדרום מדינת ארקנסו עד סוף השבוע.



המשטרה בניו אורלינס הודיעה כי מספר רחובות בעיר כבר מוצפים וראש העיר מיץ' לאנדריו אמר כי העיר "מקווה לטוב יותר אך מצפה לגרוע מכל". הוא קרא לתושבים להישאר בבית בגלל "חוסר הוודאות לגבי הסופה והיכולת הפוחתת של מערכת הניקוז". המושל אדוארדס צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא דיבר עם הנשיא דונלד טראמפ וכי הוא "מודה לו על התגובה המהירה לבקשתנו להכרזה על מצב חירום". 



טראמפ עצמו ורעייתו מלניה הגיעו אתמול לטקסס, כדי לאמוד מקרוב את נזקי ההוריקן. טראמפ דיבר עם תושבי האזורים שהיו הראשונים להיפגע, הסופה הטרופית החזקה שפגעה בטקסס ב-50 השנים האחרונות. "זה היה אסון חסר תקדים, אבל טקסס יכולה להתמודד עם הכל", הוא אמר כשהוא אוחז בדגל המדינה, "אנחנו אוהבים אתכם, אתם מיוחדים ואני רוצה להודות לכם שבאתם, אנחנו נעמיד אותכם על הרגליים מהר ככל האפשר. אני רוצה להודות למושל גרג אבוט ולסנטור טד קרוז שעשו עבודה מדהימה במהלך הטיפול במשבר, זה היה מאמץ משותף.