גשמי מונסון כבדים בהודו, נפאל ובנגלדש, היורדים מזה מספר שבועות, הובילו ליותר מ-1,200 הרוגים, והכריחו מיליונים לעזוב את בתיהם. יותר מ-16 מיליון איש הושפעו מהסופה הקשה. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על ישראלים הנמצאים באזורים שנפגעו. 


חלקים גדולים מהעיר מומבאי משותקים, לאחר שהמים הגיעו לגובה המותניים. שירותי הרכבות בעיר, המשמשים מיליוני נוסעים מדי יום, הושבתו. ברשות שדות התעופה ההודית דיווחו כי טיסות עוכבו יותר משעה לפני שהורשו לנחות או להמריא. 

במקומות מסוימים של העיר המים הגיעו עד לגובה של 297 מ"מ. בתי הספר נסגרו והמחלקה המטאורולוגית הזהירה כי הגשמים יימשכו לפחות במשך 24 השעות הקרובות. כוחות ההצלה שהגיעו לאזורים שנפגעו התקשו לחלץ את האנשים עקב הגשם העז. "הגשמים הכבדים וההצפות מעכבים את עבודות ההצלה שלנו", אמר מפקד המשטרה המקומית, "אנחנו תקועים".

מומבאי מוצפת. צילום: רויטרס


מי גשמים הציפו בית חולים במרכז מומבאי, ואילצו את הרופאים לפנות את מחלקת הילדים. "אנחנו מודאגים מזיהומים", אמר רופא בבית החולים, "מי הגשמים מפזרים אשפה שנכנסת למחלקות החירום". בעוד מומבאי מנסה למתג את עצמה כעיר כלכלית מובילה חלקים רבים בעיר הם שכונות עוני, ולרוב אלו הן הנפגעות העיקריות בסופות אלו.

החלקים הנמוכים של העיר נפגעים בסופות מדי שנה אבל היקף כל כך גדול של הצפות לא זכור בשנים האחרונות. ב-2005 מתו כ-500 איש בסופת מונסון שהכתה בעיר. בנוסף הגלים והגאות הגבוהה בחוף המערבי מאיימים להעמיס על מערכת הניקוז המזדקנת.