קוריאה הצפונית פרסמה תיעוד של שיגור הטיל שביצעה אתמול (שלישי) וחלף מעל שטחה של יפן. בסרטון ניתן לראות את הספירה לאחור לקראת השיגור ולאחר מכן הטיל ממריא. בתמונה שפורסמה נראה קים ג'ונג-און כשהוא צופה בשיגור. בנוסף ישנו דיווח על כך שפוטין הורה על פינוי 1,500 אזרחים רוסיים שנמצאים סמוך לגבול עם צפון קוריאה. לשתי המדינות יש גבול משותף של 38 קילומטר. על פי הדיווח אותם אזרחים פונו ל"שטחים בטוחים". 


שיגור הטיל עורר בהלה רבה ביפן וגרר תגובות קשות גם מקוריאה הדרומית, שכנה נוספת של הדיקטטורה המבודדת, ואיום של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ שאמר כי "כל האופציות על השולחן". הטיל עבר באוויר מעל שטחה הצפוני של יפן ואז התרסק בים, עם שחר. כמו כן, הוא התפצל לשלושה חלקים לפני שנחת במים. השיגור מתרחש לאחר שבשבת האחרונה שיגרה מדינתו של קים ג'ונג און שלושה טילים לטווח קצר, שנחתו אף הם בים. 
הטיל ששגרה צפון קוריאה לכיוון יפן


ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הודיע לאחר התקרית כי ממשלתו "עושה ככל שביכולתה כדי להגן על חייהם של אזרחיה". השר היפני יושיהיד סוגה, שמתפקד גם כמזכיר הקבינט הביטחוני של מדינתו, אמר לאחר שיגור הטיל של קוריאה הצפונית שעבר מעל צפון יפן, כי "טוקיו תגיב לאירוע בחריפות". "הטיל עבר מעל לטריטוריה שלנו, וזה איום חסר תקדים, רציני וחמור על המדינה שלנו", הוסיף דובר הממשלה.

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה קוריאה הצפונית בוחנת את רמת האיפוק של שכנתה. רק לפני כחודש המדינה המסוגרת שיגרה טיל שנחת באזור כלכלי ימי בלעדי של יפן. לפי ההערכות הנשק עבר אז מרחק של 1,000 קילומטר באוויר עד שהתרסק במים הטריטוריאליים של המדינה. 

שבועיים בלבד לפני השיגור המדובר ביצעה מדינתו של קים ג'ונג און ניסוי טילים שבמסגרתו טיל דומה שוגר והתרסק בשטח הימי של מדינת השמש העולה. באותה תקרית הטיל היה תחת מעקב של כוחות הביטחון האמריקאים במשך כ-37 דקות, זאת עד שהתרסק. בפיונגיאנג אישרו אז את הדיווחים, כשהודיעו כי "שיגרנו בהצלחה טיל בליסטי בין יבשתי, זאת בהוראת מנהיג המדינה קים ג'ונג און".