מפגינים נוכחותמפציצים אמריקאים מדגם B-1B, בעלי יכולת הטלת פצצות גרעיניות, ביצעו הבוקר (חמישי) טיסה מבצעית יחד עם מטוסים של צבא קוריאה הדרומית באזור חצי האי הקוריאני, זאת בעקבות שיגור הטיל של קוריאה הצפונית שעבר בשטח יפן. בנוסף, לקחו חלק בפעולה ארבעה מטוסים מדגם F-35B. 



מטעם סיאול לקחו חלק בטיסה מטוסי F-15. הטיסה התרחשה בשדה צבאי סמוך לחוף המזרחי של קוריאה הדרומית, כאשר לא ברור אם במהלך התרגיל בוצעה אש חיה. המטוסים האמריקאים מדגם B-1B המריאו מבסיס חליל האוויר ע"ש אנדרסן בממוקם בגואם, ואילו מטוסי ה-F-35 עשו זאת מבסיס אמריקאי ביפן. יש לציין כי טיסות מסוג זה שכיחות כאשר המתיחות עולה באזור חצי האי הקוריאני, כאשר נמצא מבחינה טכנית במצב מלחמה מאז שנות ה-50. 


קים ג'ונג און ודונלד טראמפ. המתיחות בין המדינות מגיעה לשיא. צילום: רויטרס
קים ג'ונג און ודונלד טראמפ. המתיחות בין המדינות מגיעה לשיא. צילום: רויטרס


כזכור, בלילה שבין שני לשלישי, קוריאה הצפונית שיגרה טיל שעבר מעל שטחה הצפוני של יפן. בעקבות כך ממשלתו של שינזו אבה יעצה לאזרחיה לנקוט באמצעי זהירות, תוך הוראה מפורשת להיכנס למקלטים. לא דווח על נזק או נפגעים כתוצאה מהאירוע. מלבד זאת, נמסר בהודעה הממשלה היפנית כי צבאה לא ניסה ליירט את הטיל.

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה לאחר מכן את שיגור הטיל הבליסטי של קוריאה הצפונית. המהלך כונה "שערורייתי" ועלתה הדרישה כי פיונגיאנג תחדל ולא תשגר טילים נוספים. כמו כן, נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, וראש ממשלת יפן, שינזו אבה, סיכמו בשיחת טלפון שקיימו "להגביר למקסימום" את הלחץ על קוריאה הצפונית,על מנת שלא תישאר לה ברירה, אלא לנהל דיאלוג.