אחד רומז, השני מבהיר: מפקד הכוחות המזוינים של איראן, גנרל מוחמד באקרי, אמר היום (שבת), כי "כל מתקפה על איראן לא תישאר בתחום הגיאוגרפי של הרפובליקה האסלאמית, שכן איראן תראה לאויביה את היכולות ההגנתיות שלה". ואילו שר הביטחון האיראני הבהיר, כי "האויבות מבחינתנו הן הישות הישראלית וארצות הברית".



באקרי אמר את הדברים במהלך ביקורו במיצג של המוכנות ההגנתית. "אם האויבים יתקפו את איראן, המלחמה לא תישאר בגבולות ארצנו", צוטט הגנרל האיראני בתקשורת האיראנית, והוסיף: "מתקפה גם קטנה על איראן תהיה באמצעות טילים או מטוסים, ולכן אנחנו מציבים את מערכי ההגנה האווירית בראש סולם העדיפות שלנו. האויב ישלם מחיר כבד אם יתקוף".



לדברי הבכיר האיראני, "בוצעו תוכניות רבות בתחום הזה, כולל ייצור מערכי הגנה אוויריים כדי לטפל בכל איום". כמו כן, הוא ציין את "ההצלחות של מערך ייצור אמצעי ההגנה האוויריים, שכן שופרו היכולות של ההגנה האווירית כך שהמרחב האווירי של איראן הפך להיות בטוח יותר באזור מערב אסיה המלא בסכסוכים". לדבריו, "האזור הבטוח מעל המרחב האווירי של איראן, גרם גם למטוסים אזרחיים לשנות את נתיבי הטיסה שלהם, והדבר מהווה גאווה גדולה למדינה".



רוחאני. בכירים בממשלתו ובצבאו מאיימים על ישראל. צילום: רויטרס
רוחאני. בכירים בממשלתו ובצבאו מאיימים על ישראל. צילום: רויטרס



שר ההגנה האיראני, גנרל אמיר חאתמי, הבהיר בראיון בלעדי לערוץ "אל-עאלם" (העולם) האיראני בערבית, כי את מי ארצו רואה כאויבים: "עלינו לפתח את היחסים שלנו עם כל מדינות העולם מלבד ישראל וארצות הברית, או כלשונו "הישות הכובשת את ירושלים וארצות הברית – המהווה את כח היהירות והעושק".



השר חאתמי שנכנס לתפקידו לאחרונה הוסיף, כי "יש לנו תוכניות ספציפיות לחזק את תוכנית הטילים של איראן, כולל הטילים הבליסטיים – למרות שאויבה איראן מנסים להחליש את הפרויקט. בנוסף יש לנו תוכנית למלחמת הסייבר".



שר הביטחון האיראני הדגיש את הסיוע והייעוץ שמעניקה ארצו ל"ממשלות הידידות בסוריה ובעיראק, אל מול התכפירים". לדבריו, איראן מייצרת נשק לצורכים פנימיים ולא לצורכי "רווחים ומסחר". חאתמי תקף את המעורבות האמריקאית באפגניסטן, עיראק וכיום בסוריה. "דאעש וכל ארגוני הטרור הם תוצאה של מעורבות זו", טען.



השר האיראני הוסיף, כי "המצב עבורנו ברור בכל התנאים. אל מול האיומים עלינו, אנחנו מאיימים בנחישות בחזרה. זמן הבריחה נגמר. אם האיום יהפוך למעשים, גם אנחנו ננקוט בצעדים נחושים".