קןריאה הצפונית אישרה הבוקר (ראשון) שהיא "ערכה ניסוי גרעיני מוצלח בפצצת מימן" מתקדמת שאותה פיתחה לאחרונה, זאת לאחר שבמדינה הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 6.3, כך לפי המכון הגאולוגי האמריקאי. ההודעה נמסרה לאחר שממשלתו של קים ג'ונג און הצהירה שתפרסם הודעה מיוחדת בעקבות האירועים האחרונים.



הטיל ששגרה צפון קוריאה לכיוון יפן

סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית KCNA הודיעה כי הניסוי שערכה נועד "לבחון ולאשר" את היכולת לשגר פצצת מימן באמצעות טיל בליסטי בין-יבשתי. "הוא ציין גם אירוע חשוב בהשגת היעד הסופי של השלמת היכולת הגרעינית של המדינה", אמרה KCNA. כזכור, ביולי ערכה קוריאה הצפונית ניסוי בטיל בליסטי שלפי הערכת מומחים מגיע לטווח פגיעה באדמת ארה"ב.



יפן אומרת שרעידת האדמה שהורגשה בקוריאה הצפונית הבוקר הייתה בעוצמה חזקה פי עשרה מאשר זו שהתרחשה במהלך הניסוי הגרעיני הקודם שביצעה פיונגיאנג, לפי כשנה, כך לפי הסוכנות המטאורולוגית היפנית. "זה היה חזק יותר לפחות פי עשרה", מסר מומחה לטלוויזיה היפנית. במקביל, שר החוץ היפני טרו קונו אישר כי מהמידע שברשות מדינתו עולה כי מדובר בניסוי הגרעיני השישי שביצעה המדינה המבודדת בעולם. 



כמו כן, יו"ר ועדת ההגנה של הפרלמנט של קוריאה הדרומית אמר לאחר ההתרחשויות כי ככל הנראה רעידת האדמה נגרמה מפיצוץ במשקל 100 קילוטון, שהיה בעוצמה של פי ארבעה עד חמישה מפצצת האטום שהוטלה על נגסאקי ביפן ב-1945. ממשלת המדינה מקיימת ישיבה דחופה, שבה נוכח גם הנשיא מון ג'ה אין עקב האירועים.



בתוך כך, הממשלה היפנית הודיעה כי היא שוקלת להטיל סנקציות על סחר הנפט של פיונגיאנג. מזכיר הקבינט הביטחוני במדינה, יושיהיד סוגה, הכריז כי יש אפשרויות שהסנקציות שיוטלו על המדינה המסוגרת בעקבות שיגור הטיל הבליסטי שעבר בשטח מדינת השמש העולה יכללו הגבלות על סחר במוצרי נפט. סוגה, שדיבר על הנושא במסיבת עיתונאים, גינה שוב את הניסוי המדובר.