מושל טקסס, גרג אבוט, אמר היום (ראשון) בראיון לרשת פוקס כי הוא מעריך שעלות שיקום הנזקים מסופת ההוריקן "הארווי" תגיע לסכום שבין 150 מיליארד לבין 180 מיליארד דולר. "השטח והאוכלוסייה שנפגעו מההוריקן וההצפה גדולים בהרבה מאשר בקטרינה, שדרשה יותר מ-120 מיליארד דולר", אמר אבוט.



ההערכות של אבוט מדברות על סכומים הגבוהים פי 20 מהמימון הראשוני אותו ביקש נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מהקונגרס בשבוע שעבר, שעמד על 7.85 מיליארד דולר בלבד. במקביל אמר מנהל הסוכנות הפדרלית למצבי חירום, ברוק לונג, אמר כי על המדינות לא לסמוך על הסיוע הפדרלי בלבד במאמץ השיקום. עוד אמר לונג כי "הקונגרס יודע מה אנחנו צריכים כדי להתמודד עם האסון של 'הארווי'". 



נזקים לרכוש כתוצאה מהוריקן "הארווי", טקסס. צילום: Getty images



נזקים לרכוש כתוצאה מהוריקן "הארווי", טקסס. צילום: Getty images



בסוף השבוע שעבר המזכיר לביטחון פנים של ארצות הברית, טום בוסרט, מסר במסיבת עיתונאים פרטים אודות הנזק הרב שגרמה הסופה ההרסנית. לפחות 34 בני אדם נהרגו בסופה, 100 אלף בתים נפגעו בסופה ו-7,000 חולים המאושפזים בבתי חולים יועברו למקומות בטוחים יותר.



בוסרט גם הזהיר מכך שרוב ההרוגים מאירועים כאלה נמצאים בימים שלאחר האסון. עוד אמר השר, כי הבית הלבן יגיש בקשה נוספת לקונגרס להקציב כסף לשיקום.



מרכז ההוריקנים הלאומי בארצות הברית קבע בסוף השבוע כי סופת "הארווי" הפכה מסופה טרופית לשקע ברומטרי. על פי הודעת המרכז, אין חשש לגשמים כבדים באזור גלווסטון ויוסטון, אך "עדיין קיים חשש לשיטפונות מסכני חיים באזור יוסטון, פורט ארתור ובאזורים בדרום-מערב לואיזיאנה בשאר השבוע".