הממשלה היפנית מתכננת לפנות את אזרחיה מקוריאה הדרומית במקרה שבו תפרוץ מלחמה בין פיונגיאנג לסיאול. מדובר בצעד לא פשוט לביצוע עבור היפנים, זאת בשל העובדה שקוריאה הדרומית מתגוררים 38 אלף אזרחים יפנים וכ-19,000 תיירים מהמדינה. "אם ארצות הברית תחליט לתקוף את קוריאה הצפונית, ממשלת יפן תחל בפינוי בעצמה של תושביה, ללא קשור לתכנית האמריקאית", אמר הבוקר (שלישי) מקור יפני בכיר. בתוך כך, דווח לרויטרס, על ידי מקור שנותר בעילום שם, כי תצפיות קלטו כי קוריאה הצפונית מעבירה טילים בן יבשתיים לכיוון חופה המערבי. 



הטיל ששגרה צפון קוריאה לכיוון יפן

למעשה, טוקיו מתכוננת לדרכים שונות שבהן תוכל לבצע את הפינוי, כאשר במסגרת זו נלקח בחשבון פינוי דרך הים דרך הנמל הדרום-מזרחי בעיר בוסן, זאת במקרה שבו נמלי התעופה במדינתו של מון ג'ה אין יהיו סגורים.



ההיערכות היפנית מגיעה לאחר שסיאול הודיע כי היא מנהלת מגעים עם ארה"ב ביחס לפריסת נושאות מטוסים אמריקאיות באזור, כמו גם מפציצים אסטרטגיים בחצי האי הקוריאני, זאת בשל סימנים לכך שהמדינה המבודדת בעולם עלולה לשגר טילים נוספים בקרוב לאחר הניסוי הגרעיני שערכה לאחרונה.



כמו כן, מאוחר יותר אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, בדיון מיוחד במועצת הביטחון שהתקיים עקב הניסוי הגרעיני, כי קים ג'ונג און "מתחנן למלחמה", ואף הבהירה כי "ארה"ב לא מעוניינת להיגרר לעימות שכזה, אך גם לסבלנותה יש גבול". בנוסף, היא הזהירה כי "למרות מאמצינו, תוכנית הגרעין של המדינה המסוגרת מתקדמת ומסוכנת יותר מאי פעם".



כזכור, בראשון בבוקר אישרה קוריאה הצפונית שהיא "ערכה ניסוי גרעיני מוצלח בפצצת מימן" מתקדמת שאותה פיתחה לאחרונה, זאת לאחר שבמדינה הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 6.3, כך לפי המכון הגאולוגי האמריקאי.



חיילים יפנים. במדינה נערכים לנורא מכל. צילום: רויטרס
חיילים יפנים. במדינה נערכים לנורא מכל. צילום: רויטרס



לאחר האישור שהגיע מממשלתו של קים ג'ונג און הודיעה טוקיו שרעידת האדמה שהורגשה בקוריאה הצפונית הייתה בעוצמה חזקה פי עשרה מאשר זו שהתרחשה במהלך הניסוי הגרעיני הקודם שביצעה פיונגיאנג, לפי כשנה, כך לפי הסוכנות המטאורולוגית היפנית. "זה היה חזק יותר לפחות פי עשרה", מסר מומחה לערוץ טלוויזיה יפני. במקביל, שר החוץ היפני טרו קונו אישר כי מהמידע שברשות מדינתו עולה כי מדובר בניסוי הגרעיני השישי שביצעה המדינה המבודדת בעולם.