חווייה לא נעימה: לקנלצרית גרמניה אנגלה מרקל ציפתה קבלת פנים שלא ציפתה לה לפני כיממה, כאשר הגיעה לאירוע בחירות בדרום מערב העיר היידלברג, זאת לאחר שנזרקו לעברה שתי עגבניות מכיוון הקהל שהגיע למקום.



דובר המשטרה הגרמנית, דיוויד פולהאבר, סיפר היום (רביעי) כי העגבניות הגיעו מתוך קבוצה שעמדה בצעד הבמה, והודיע כי נפתחה חקירה של האירוע. עדי ראייה טענו כי מהקהל נשמעו קריאות רבות נגד מרקל, ביניהם "צבועה" ו"בוגדת בעם", זאת בעקבות מדיניות המהגרים שלה.



בתוך כך, סוכנות הידיעות DPA דיווחה כי עגבנייה אחת פגעה בירך של המנהיגה הגרמנית, בעוד שאחרת התנפצה ליד מנחה האירוע, שעמד קרוב למרקל במהלך ההתרחשות.



 


פולהאבר הוסיף כי במסגרת החקירה מתמקדת המשטרה באנשים שאינם ידועים לה, בחשד לניסיון לפגיגה גופנית וניסיון גרימת נזק לרכוש. מאוחר יותר באותו יום מרקל הופיעה באירוע נוסף, כחלק מקמפיין הבחירות בשטוטגרט, כשהיא לובשת את אותו ז'קט אדום.

כזכור, מרקל היא לא הפוליטיקאית הראשונה שזוכה לקבלת פנים צוננת שכזו, כאשר רק לפני ארבעה חודשים, במהלך קמפיין הבחירות שלה לנשיאות צרפת, נזרקה ביצה לעבר מנהיגת הימין הקיצוני במדינה, מארין לה פן, שפגעה בראשה, על ידי מפגינים שהביעו את מחאתם ואף קראו לעברה: "פאשיסטים החוצה".