סופת ההוריקן "אירמה", שצפויה להיות אחת הקשות בהיסטוריה, פגעה היום (רביעי) באיים הקאריביים והתמונות ממדי האסון התחילו לזרום לרשתות החברתיות. בסרטון שהגיע מהאי סנט ברטס שממוקם בים הקריבי בין פורטו ריקו לאנטיגווה התגלו ממדי ההרס של ההוריקן שהגיע לדרגה 5. "אירמה" פגעה הבוקר באי הקאריבי ברבודה. באי הקטן שוכנים כ-2,000 תושבים בלבד, וקווי הטלפון בו נותקו, כך שקשה לדלות פרטים על המתרחש בו. גורמים באי, ובאנטיגואה השכנה, הזהירו את התושבים לתפוס מחסה וסיימו את ההצהרה שלהם ב"שאלוהים יגן על כולנו". 


נזקי ההוריקן אירמה


"אירמה" צפויה לפגוע כבר מחר באנטיגואה, איי הבתולה ופוארטו ריקו ולאחר מכן עלולה לפנות לכיוון היבשת האמריקאית. הסופה נעה היום לכיוון מערב במהירות עצומה של 290 קמ"ש, הרבה יותר מ-252 קמ"ש הדרושים כדי להיחשב כקטגוריה 5. 
>  
 
ממרכז ההוריקנים נמסר כי ההכנות להצלת חיים ורכוש באזורים האלה "צריכים להסתיים מהר". במרכז הזהירו מפני גלים בגובה של יותר משלושה מטרים, ש"בהחלט מסכנים חיים", וכן גשמים עזים שיגרמו לשיטפונות באיים הקאריביים. בנוסף, ינשבו רוחות עזות שיכולות לנזקים כבדים סמוך לעין הסערה. 
 
על פי ההערכות, הסופה תנוע ביום שישי ושבת לעבר הרפובליקה הדומיניקנית, האיטי וקובה, לפני שהיא עלולה לפנות לעבר פלורידה. תושבי המדינה הדרומית כבר נערכים לפגיעתה האפשרית של הסופה, ורבים מהם כבר פקדו את החנויות על מנת לרכוש את האמצעים הדרושים כדי להיערך לה. 

ישראלי בפלורידה: "נגמר הדלק, צפויים גלים של שלושה מטרים"

שמעון מאנה, ישראלי שחי באזור שצפוי לספוג פגיעה קשה מהסופה "אירמה" סיפר בריאיון לרשת ב': "אני רגוע, אבל כולם פה בפאניקה גדולה. הבנתי שפלורידה לא יודעת לקראת מה היא הולכת, כי לא היה דבר כזה מעולם כאן", שנערך בשעת בוקר מוקדמת שעון ארצות הברית. מאנה סיפר כי הוא מתכוון להתפנות לאטלנטה, וסיפר על המצב הקשה במקום שבדרך כלל נחשב לשוקק אדם ועם מזג אויר נוח.

"הסופה כבר החלה לזרוע הרס, והבנו שהיא בדרך לכאן. הדלק כאן כבר נגמר אתמול, מים אי אפשר להשיג, כולם אוגרים אוכל. יש מים בברזים, אבל מכינים את עצמם לגרוע מכל. המוצרים אוזלים מהמדפים, הדלק אזל. אם את רוצה לצאת עכשיו מפלורידה בטיסה, אין לך איך, אפילו אם תשלם 2000 דולר, יכול להיות שלא תצליח". 

מאנה סיפר על התוכניות שלו לקראת הסופה: "אני עם משפחה, בבוקר אסע לכיוון אטלנטה, בשכונה שלנו הודיעו לנו להתפנות, כי אנחנו נמצאים על הים. אין פה אפילו מקום להתלבטות. פשוט מאוד מבינים שדבר כזה לא היה כאן. האמת היא שלא יודעים פה איך להיערך, כי לא היה כאן דבר כזה מעולם. רוחות מטורפות. למזלנו, כשיוצאים לכיוון אטלנטה, כבר יש דלק, אבל באזור כאן אין כלום. באזור מיאמי חסרים מאוד מים ודלק".