הוריקן אירמה, סופת ההוריקן החזקה ביותר שהייתה באוקיאנוס האטלנטי השמידה את מרבית האי הקטן ברבודה, כך אמר היום (חמישי) ראש ממשלת אנטיגואה ובדבודה, מדינת איים קטנה בקריביים. "ברבודה הפך לעיי חורבות", סיפר ראש הממשלה גאסטון בראון בראיון לרשת חדשות מקומית לאחר ביקור באי. "כלל אזורי המגורים באי נפגעו, זה פשוט הרס מוחלט". שר החוץ של המדינה הקטנה, צ'ארלס פרננדס, העריך כי הסופה פגעה בכ-90% מהבתים באי.



בנוסף לכך הודיעו הרשויות באי כי הסופה גבתה חמישה קורבנות נוספים, בהם תינוק, והפחד הוא שכאשר שירותי ההצלה באי יחזרו לתפקד ודרכי התקשורת, שנותקו בשל הסערה, ישובו לסדרם מניין ההרוגים עוד יעלה. מוקדם יותר דווח כי שני בני אדם נהרגו ושניים נפצעו קשה כתוצאה מהסופה באיים סן ברתלמי וסן מרטן הצרפתים שברצועת האיים הקריביים. שר הפנים הצרפתי דיווח כי ארבעת המבנים היציבים ביותר באי נחרבו, ועל כן העריך כי גם מבנים רבים אחרים באי, אשר היו פחות עמידים נהרסו באופן חלקי או מלא.



נזקי ההוריקן אירמה

סופה בגודל של האיים הבריטים. הוריקן אירמה מהחלל, צילום: רויטרס
סופה בגודל של האיים הבריטים. הוריקן אירמה מהחלל, צילום: רויטרס



"האיים בעלטה, זה מאוד מפחיד"



ההוריקן שמר על עוצמה בקטגוריה 5 הגבוהה ביותר, כך מסר מרכז ההוריקן הלאומי של ארה"ב. לפי מספר מומחים למזג אוויר, ההוריקן מכסה שטח גדול יותר משטחן של בריטניה ואירלנד. התחנה המטאורולוגית בסן ברתלמי מדדה רוחות במהירות של כ-244 קמ"ש לפני שציוד המעקב שלה הושמד על ידי הסופה. לרוב האנשים באיים אין חשמל וכ-1,000 בני אדם באנטיגואה מבלים את הלילה במקלטים. "רוב האיים נמצאים בעלטה, אז זה מאוד, מאוד מפחיד", אמר גרפילד ברפורד מתחנת הרדיו והטלוויזיה של אנטיגואה וברבודה.



כזכור, "אירמה" נמצאת כרגע בדרכה לאדמת ארה"ב והיא עלולה להגיע למדינת פלורידה בסוף השבוע אך נתיבה המדויק אינו ודאי. אזהרות מההוריקן ניתנו למספר איים כולל איי הבתולה של ארה"ב, פורטו ריקו והרפובליקה הדומיניקנית. ראש ממשלת הבהאמס הוברט מיניס הכריז כי ארצו תפנה שישה איים דרומיים מפני שהרשויות שם לא יוכלו לסייע לאנשים שייקלעו לתנאים "קטסטרופליים". נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז על מצבי חירום בפלורידה, פורטו ריקו ואיי



במקביל לכך מרכז ההוריקנים האמריקאי דיווח כי הסופות חוזה וקטי התגברו גם הן לרמת הוריקן, אך כרגע לא ידוע האם הן יגיעו לאזורים מאוכלסים.