סופת ההוריקן אירמה ממשיכה במסע ההרס שלה וגבתה את חייהם של 14 בני אדם. על פי מרכז ההוריקנים הלאומי של ארה"ב, הגיעו אתמול הרוחות למהירות של 290 קמ"ש, ואירמה, שהגיעה לדרגה 5, הגבוהה ביותר, נחשבת לסופת ההוריקן החזקה ביותר בהיסטוריה של האוקיינוס האטלנטי. ארבעה בני אדם נהרגו באיי הבתולה האמריקאים בעקבות הסופה. עוד דווח כי נזק רב לגרם למבנים וכן לבית חולים מרכזי באיים.



בתוך כך, המרכז הלאומי של ארה"ב להוריקנים הודיע כי הוריקן "חוסה" התעצם לדרגה 3 מתוך 5. מהמרכז נמסר כי ההוריקן נמצא כ-955 ק"מ מהאיים הקריביים ורוחותיו נמדדו במהירות של 195 קמ"ש. ההוריקן עלול להתעצם ביממה הקרובה ולהתחזק לדרגה 4.

נזקי ההוריקן אירמה



נזקי "אירמה". צילום: רויטרס



צילום: רויטרס



הנשיא טראמפ התייחס בחשבון הטוויטר שלו להוריקן ואמר כי "נתייצב בפני כל אתגר, לא משנה כמה הרוחות חזקות או כמה המים גבוהים". טראמפ גם תמך ביוזמת חמשת הנשיאים לשעבר וכתב: "אני גאה לעמוד עם הנשיאים למען אמריקה"



טראמפ התכוון בציוצו ליוזמתם של חמישה נשיאים אמריקאים לשעבר שהודיעו כי הקימו קרן סיוע לנפגעי ההוריקנים האחרונים. הקרן שפתחו הנשיאים ברק אובמה, ג'ורג' בוש האב, ג'ורג' בוש הבן, ביל קלינטון וג'ימי קרטר נקראת "מגבית אמריקה אחת".



פליטים מהסופה ברפובליקה הדומיניקנית. צילום: רויטרס




מדפים ריקים בסופרמרקט בפלורידה לקראת אירמה. צילום: רויטרס


אירמה הותירה אחריה שובל של הרס עצום בשרשרת איים, בהם ברבודה, סנט מרטין ואיי הבתולה הבריטיים. מרבית קורבנות הסופה היו בצדו הצרפתי של האי סנט מרטין, שם קיפחו את חייהם שישה תושבים, ושני קורבנות נוספים נהרגו באי סנט ברתלמי. בברבודה נהרג תינוק כתוצאה מהסופה.



מאות אלפים נותרו ללא חשמל, ושלושה אנשים נהרגו בפורטו ריקו בעקבות הסופה. אירמה המשיכה אתמול לחוף הצפוני של הרפובליקה הדומיניקנית תוך שהיא מכה באיים נוספים באזור.



על פי מרכז ההוריקנים האמריקאי אמורה הסופה אירמה להכות בפלורידה במהלך סוף השבוע. מושל פלורידה, ריק סקוט, קרא לתושבים לעקוב אחר הוראות כוחות החירום ולהתפנות מבתיהם לפי הצורך. "הסערה יכולה להכות בבתיכם. אנו יכולים לבנות מחדש בתים, אנו לא יכולים לבנות מחדש את המשפחות שלכם", אמר.