לפחות 32 בני אדם נהרגו בהיום (שישי) ברעידת האדמה הקשה שפגעה בדרום מקסיקו, אבל הורגשה גם בעיר הבירה מקסיקו סיטי ובגואטמלה השכנה מדרום. רעש האדמה, בעוצמה 8.1, פגע במדינת צ'יאפאס, שבדרום המדינה. גלי צונאמי קטנים נצפו באוקיינוס. נשיא מקסיקו כינה את הרעש כ"הכי חזק במאה השנים האחרונות" ואמר בשעות שלאחר רעידת האדמה, הורגשו כי ברחבי המדינה 62 רעשי משנה.

יהודה משי זהב על רעידת האדמה
בעיר התיירות הדרומית אואחאקה קרס מלון. כוחות חילוץ מבצעים חיפוש על מנת לוודא שאין לכודים. ארגון הסיוע הישראלי, IsraAID, הודיע כי צוות החילות שלו, המונה 12 בני אדם, נערך לצאת לאזורים במקסיקו שנפגעו מרעש האדמה על מנת לסייע בחילוץ ובאיתור נפגעים שנקברו תחת הריסות. 


 
עדי ראייה דיווחו כי הרעש הורגש גם בבירה מקסיקו סיטי ואמרו כי "בניינים רעדו". עד ראייה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי תושבי עיר הבירה נראו רצים לרחובות. ליליאנה וייה, בת 35, היתה בדירה כשברעש פגע וברחה לרחוב בפיג'מה שלה: זה הרגיש נורא, חשבתי: 'הבית הולך ליפול'". בנמל התעופה של מקסיקו סיטי נשברו חלונות והחשמל הופסק בחלק מהשכונות בבירה.

 יהודה משי זהב, יו"ר זק"א השוהה בימים אלו במקסיקו סיטי, אמר כי "דקות ספורות לפני חצות הופעלו הצופרים המכריזים על אזהרה מפני רעידת אדמה. בזמן שמיעת הצפירה אירעה רעידה חזקה שהורגשה באופן משמעותי מאוד. כל התושבים והאורחים של בתי המלון יצאו לרחובות מחשש לקריסת בניינים. לא ידוע לנו על נפגעים". 
 
 בעקבות רעידת האדמה, פרסם המכון הגיאולוגי של ארה"ב אזהרת צונאמי בכל מרכז אמריקה. מערכת ההתראה מפני צונאמי אומרת כי ייתכן שגלי צונאמי יפגעו בחופי האוקיינוס השקט במספר מדינות. על פי האזהרה, גלים עלולים לפגוע תוך שלוש שעות במקסיקו, גואטמלה, אל סלבדור, קוסטה ריקה, ניקרגואה, פנמה, הונדורס ואקוודור. אין אזהרת צונאמי לחופי ארצות הברית. על פי הידווחים, אכן נוצר גל צונאמי בעקבות הרעש, אולם הוא קטן וגובהו מגיע ל-0.7 מטרים.


סוכנות ההגנה האזרחית של מקסיקו מסרה כי מדובר ברעידת האדמה החזק ביותר שפגע בעיר הבירה מאז הרעש ההרסני ב-1985, ששיטחה חלקים גדולים מהעיר והרגה אלפי בני אדם. 

קונוסולית ישראל במקסיקו, עידית דוידוביץ', אמרה כי שוחחה עם קונסול הכבוד בקנקון, אזור תיירותי מאוד במזרח המדינה, בו נמצאים הרבה ישראלים. לדבריו, רעידת האדמה לא הורגשה בקנקון. הקונסולית שוחחה גם עם מטיילים ואיש קשר מצ'יאפס גבול: "גם להם שלום, יש בהלה ולחץ והחשמל נפל. אבל אין פגיעות בנפש עד כה".

בעקבות רעש האדמה והתראות הצונמי בדרום אמריקה, חברת הפניקס תגברה את מוקד הסיוע והחירום שלה ותטפל בפניות של מבוטחיה המבקשים להקדים את חזרתם לישראל. מוקד החירום הוא: 03-9206919