ראש סוכנות החירום של ארצות הברית (FEMA), וויליאם לונג, הזהיר היום (שישי) כי הוריקן "אירמה" יהרוס את ארצות הברית. הסופה עושה כעת את דרכה לפלורידה, אם כי היא נחלשה מעט וכעת מוגדרת בסופה בקטגוריה 4. הוא הוסיף כי אספקת החשמל במדינת פלורידה תיפול למשך מספר ימים לאחר פגיעת הסופה. 



ההוריקן "אירמה" מהווה איום גדול יותר לאספקת החשמל בפלורידה מאשר ההוריקן "הארווי" בטקסס מפני שהוא מכה ברוחות במהירות של 320 קמ"ש שעלולות להפיל עמודי חשמל, לסגור כורים גרעיניים ולהשאיר מיליוני בתים ובתי עסק ללא חשמל במשך שבועות. "אירמה" הוא ההוריקן החזק ביותר בהיסטוריה שהיכה באוקיינוס האטלנטי, בעוד שהנזק מ"הארווי" נבע בעיקר מכמויות גשם עצומות שהוריד.  




מדפים ריקים בסופרמרקט בפלורידה לקראת אירמה. צילום: רויטרס
מדפים ריקים בסופרמרקט בפלורידה לקראת אירמה. צילום: רויטרס





אירמה הותירה אחריה שובל של הרס עצום בשרשרת איים בקאריביים, בהם ברבודה, סנט מרטין ואיי הבתולה הבריטיים. הסופה גבתה את חייהם של 14 בני אדם עד כה. מרבית קורבנות הסופה היו בצדו הצרפתי של האי סנט מרטין, שם קיפחו את חייהם שישה תושבים, ושני קורבנות נוספים נהרגו באי סנט ברתלמי. בברבודה נהרג תינוק כתוצאה מהסופה.



מאות אלפים נותרו ללא חשמל, ושלושה אנשים נהרגו בפורטו ריקו בעקבות הסופה. "אירמה" המשיכה אתמול לחוף הצפוני של הרפובליקה הדומיניקנית תוך שהיא מכה באיים נוספים באזור. 



לפי התחזיות הנוכחיות, כל חצי האי פלורידה נמצא בנתיב ההרס של הסופה, שפגעה בקאריביים עם רוחות במהירות של 295 קמ"ש. על פי מרכז ההוריקנים האמריקאי אמורה הסופה "אירמה" להכות בפלורידה במהלך סוף השבוע. מושל פלורידה, ריק סקוט, קרא לתושבים לעקוב אחר הוראות כוחות החירום ולהתפנות מבתיהם לפי הצורך. "הסערה יכולה להכות בבתיכם. אנו יכולים לבנות מחדש בתים, אנו לא יכולים לבנות מחדש את המשפחות שלכם", אמר.