ארגון חיזבאללה טוען כי אנשיו חשפו מתקן ארגון ישראלי שהוחבא מתחת לסלע בדרום לבנון סמוך להר דב, כך דווח בכלי התקשורת הלבנוניים. ברשת אל מנאר שמופעלת על ידי הארגון, דווח כי" לוחמי ההתנגדות תפסו מתקן ריגול ישראלי, עם מצלמה תרמית לראיית לילה, שהוחבא בתוך סלע באזור כפר-שובא, ממערב לחוות שבעא בדרום לבנון".


בדיווח הוזכרו גם תרגיל צה"ל שנערך בצפון. "חשיפת מתקן הריגול הישראלי באה על רקע התרגיל הגדול שעורך האויב בצפון פלסטין הכבושה", נמסר בדיווח של "אל-מנאר".

האזור בו חזבאללה טען כי חשף מתקן ריגול. צילום: התקשורת הלבנונית



הדיווח מגיע ארבעה שבועות לאחר הודעת הארגון, ב-13 באוגוסט, לפיה חשף מתקן ריגול ישראלי בהר אל-בארוכ, מול אגם אל-קרעון בבקעה המערבית.
בהודעה של מחלקת ההסברה של חיזבאללה נאמר אז, כי "נחשף מתקן ציטוט של האויב הישראלי באחת הגבעות האסטרטגיות הגבוהות בהר אל-בארוכ בבקעה המערבית, מול העיירה צרבין ואגם אל-קרעון".
 
"התברר כי המתקן פוצץ מרחוק לפני תקופה, מחשש שיתגלה, וחלקיו התפזרו לכל עבר, ובהם כבל חשמלי מיוחד, סוללות וכן חלקים של אנרגיה סולרית להפעלת המתקן", נאמר בדיווח. "המתקן הוסתר בתוך חומר מפיברגלס דמוי סלע, והודבק לאחד הסלעים הגדולים מול כל כפרי הבעקה המערבית, כולל הכביש הבינלאומי שמוביל אל הרי הלבנון המזרחיים".
 
לפני כשלושה חודשים, דווח על ידי כלי התקשורת במדינה כי מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) ישראלי מסוג 'רוכב שמיים' נפל באזור עיתא א-שאעב, ליד הקו הכחול הסמוך לגבול הדרומי של לבנון עם ישראל.

כמו כן, במהלך חודש פבואר השנה הודיע חיזבאללה כי צה"ל הטמין מכשירי ריגול ומעקב סמוך לכפר מיס אל-ג'בל, שעל הקו הכחול, בדרום לבנון. לטענת הארגון, חיילי צה"ל התקינו מכשירי מעקב המורכבים ממצלמה וממשדר סולארי, לאחר שחצו את הגדר באזור הקו הכחול. בציוץ בטוויטר של הזרוע הצבאית של חיזבאללה, נאמר באותה עת כי "האויב הישראלי חדר דרך הגדר הטכנית הסובבת את העיירה מיס אל-ג'בל באזור כרום א-שראקי, שם נמצא הקו הכחול, והטמין ציוד ריגול באזור", ונמסר גם כי: "מדובר במצלמות ואמצעי שידור שפועלים באנרגיה סולארית".

מחלקת ההסברה של החיזבאללה פרסמה לאחר אותו דיווח תמונות שבהן רואים את הציוד ואמצעי השידור שהוטמנו לטענתם על ידי צה"ל. למקום הוזעק הכוח לשמירה על הסכם הפסקת האש בדרום לבנון שמונה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם על מנת לשמור על הפסקת האש.