סוגיית תיווך המצרים בעסקת האסירים, כולל תיק חיילי צה"ל והאזרחים המוחזקים ברצועת עזה, עומדת בראש סדרת העדיפויות של מנהיג חמאס, אסמעיל הנייה, שהגיע היום (שבת) לביקור ראשון בקהיר, כראש הלשכה המדינית של חמאס. כך דיווח הערב אתר "אל-ערבי אל-ג'דיד" המקורב לקטאר. מקור בחמאס אמר לאתר החדשות, כי הנייה וראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה יחיא סנוואר, ייפגשו במהלך שהותם בקהיר עם ראש המודיעין המצרי גנרל חאלד פאוזי, כאשר על הפרק "סוגיית האסירים הישראלים המוחזקים בידי חמאס".
משלחת חמאס כוללת מלבד הנייה וסנוואר, גם את ראוחי מושתהא, חליל אל-חיה, ומאוחר יותר אמור להצטרף אליהם מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית, ונציג הארגון בלבנון סאלח עארורי. המקור בחמאס הדגיש, כי הנייה ידון עם הבכירים במנגנון המודיעים המצרי אפשרות תיווך חדשה בסוגיית שני חיילי צה"ל שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, וכן שלושת האזרחים הישראלים. 
בנוסף, תדון המשלחת במצב ההומניטרי ברצועת עזה, ויישום חלק מההבנות אליהן הגיע סנוואר בעת ביקורו בקהיר ביוני האחרון. "המשלחת תשוב לרצועה בתום הביקור", הדגיש הביקור. "ראשי חמאס לא יבקרו באיראן, מאחר וראשי חמאס בחו"ל יצטרפו למשלחת במהלך ביקורה בקהיר". 


ככל הנראה, בכירי חמאס ידונו גם בפיוס הפנים פלסטיני, במידה ומצריים תערוב למו"מ עם הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן. "חמאס לא מתנגדת לפירוק הוועדה המנהלית, אם אבו מאזן יעצור את מדיניות ההענשה על הרצועה, ויתחיל מהלכים לסיום הפילוג", אמר המקור.