הוריקן אירמה, אחת מהסופות הקשות ביותר שידעה ארצות הברית, מכה בשעות אלו באזור פלורידה, לאחר שלושה ימים של הרס באיים הסמוכים ובקובה. נכון לעכשיו היא בעוצמה של דרגה 4. על פי הרשויות וכוחות החילוץ והביטחון שהגיעו לאזור, למעלה מ-6.3 מיליון איש נקראו להתפנות מהאזור, ומי שלא עשה זאת עד עכשיו, צפוי לספוג את הסערה בשיאה.



יותר ממיליון בתים ועסקים באזור פלורידה נותרו ללא חשמל. ראש הסוכנות החירום הלאומית, ברוק לונג, אמר כי הנתיב הנוכחי בו מתקדמת הסופה הוא "התרחיש הגרוע ביותר" עבור החוף המערבי של פלורידה. עד כה דווח על לפחות שלושה הרוגים בהם נהג טנדר שהתהפך וסגן שריף מקומי. במקביל הנשיא טראמפ הכריז על פורטו ריקו כאזור מוכה אסון.


תיעוד של הוריקן אירמה בדרום פלורידה

אחת הבעיות הגדולות בחיזוי סופות שכאלה הן בנתיב שלהן, שמוערך בדרך כלל לכיוון מסוים ועל פיו מתכוננות הרשויות. לאחר בדיקה נוספת, התברר כי הסופה לא תגיע למקומות אליהן היה חשש שתגיע, אך כן תפגע בחופיה המערביים של פלורידה (הכיוון המקורי היה מזרח). העיר הגדולה ביותר שצפויה להיפגע מהמצב היא טמפה ביי, כשהחשש הוא גם מהגלים שייווצרו בגלל המצב הקשה. היא צפויה לעלות מדרום לצפון, ובסופו של דבר, סנט פטרסבורג תספוג פגיעה קשה יותר ממה שחשבו תחילה, ומי שייספגו מעט פחות הן תושבי מיאמי, שם כבר החלו הצפות במיאמי ביץ'. 

לאחר הפגיעה, תמשיך הסופה עד אשר תגיע לג'ורג'יה. שם היא צפויה להיחלש אך לגרום לממטרים עזים ביום שלישי. בחלק מהמדינות דיווחו אנשים על בעיות של מקום במקלטים, כשרובם כבר נמצאים בתפוסה מלאה. בארצות הברית מזהירים כי מי שעדיין לא התפנה, שיימצא את עצמו במקום מבטחים, כיוון שהנהיגה בכבישים הפכה להיות בעייתית ומסוכנת.

המדפים ריקים לחלוטין. צילום: רויטרס


בינתיים בקובה נמשכת ההערכה של הנזק, לאחר שהסופה פגעה בה בעוצמה. הסופה עקרה גגות של בתים והציפה את כל המקומות שנמצאים בקרבת חוף הים. הרשויות במדינה עדיין מזהירות את התושבים מלחזור לבתיהם, בעקבות חשש גדול מהצפות. 5000 תיירים פונו מהעיר הוואנה מחשש לפגיעה.


ההוריקן "אירמה" מהווה איום גדול יותר לאספקת החשמל בפלורידה מאשר ההוריקן "הארווי" בטקסס מפני שהוא מכה ברוחות במהירות של 320 קמ"ש שעלולות להפיל עמודי חשמל, לסגור כורים גרעיניים ולהשאיר מיליוני בתים ובתי עסק ללא חשמל במשך שבועות. "אירמה" הוא ההוריקן החזק ביותר בהיסטוריה שהיכה באוקיינוס האטלנטי, בעוד שהנזק מ"הארווי" נבע בעיקר מכמויות גשם עצומות שהוריד.  

הטורנדו כבר באזור. צילום: רויטרס


אזרחים הגיעו למקלטים. צילום: רויטרס
אזרחים הגיעו למקלטים. צילום: רויטרס