אישה התעלפה, ומספר אנשים לקו בחרדה בשל בום על קולי של מטוס קרב בשמי צידון. כך מדווחים כלי תקשורת בלבנון. בדיווח נמסר, כי האישה התעלפה בשוק בצידון בדרום לבנון, לאחר שנבהלה מהבום העל קולי שיצר מטוס קרב מתוצרת ישראל. בנוסף, נטען כי לכמה מבנים נגרמו נזקים, כאשר במסגרת זו זכוכיות נופצו.



הדיווח הזר מתפרסם שלושה ימים בלבד לאחר שנטען בסוריה כי חיל האוויר תקף מטרות של משטר סוריה בחמה. על פי הצהרת הצבא, בתקיפה שבמרכזה עמד מוצב א-טלאיע השייך למרכז המחקר המדעי בעיר מסאיף שבפרברי חמה, נהרגו שני חיילים. מדובר במרכז לפיתוח אמצעי לחימה, בין היתר פיתוח טילים, ובעבר נשק כימי.



כמו כן, יש לציין כי בימים אלה מקיים צה"ל תמרון ענק בצפון, כדי לתרגל אפשרות של מלחמה כוללת עם חיזבאללה. התרגיל, "אור הדגן", הקרוי על שמו של ראש המוסד מאיר דגן ז"ל, מתקיים בהיקף של גיס (כמה אוגדות) ובמסגרתו גויסו בגיוס פתע עשרות אלפי אנשי מילואים, כאשר בתרגיל משתתפים גם חיילים סדירים. מדובר בתרגיל הגדול ביותר של צה"ל מזה 19 שנה.


תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות לאחר תקיפת המתקן בסוריה. צילום: טוויטר
תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות לאחר תקיפת המתקן בסוריה. צילום: טוויטר


בתקשורת בלבנון נכתב, על רקע התרגיל, כי מדובר בתמרון הכולל "דימוי פלישה של חיזבאללה לגבול", כך צוין בכותרת הראשית של אתר "אל-מנאר" של הארגון השיעי-לבנוני. בעיתון "אל-אחבאר", לעומת זאת, נכתב כי "ישראל בתמרונים כדי להתעמת עם חיזבאללה, 'הצבא השני בגודלו במזרח התיכון'", כפי שמצוטט בכיר ישראלי.

על פני שני עמודים פרסם העיתון המקורב לארגון כתבה נרחבת, כולל פרשנות ובה נאמר כי "ישראל מודאגת מעמדת הרוסים שמעלים על נס את היכולות הצבאיות של חיזבאללה". עמוד נוסף מתייחס לעמדת סעודיה, שפנתה לממשלת לבנון: "תחליטו, או שאתם בעד או נגד חיזבאללה", נאמר בכותרת כאשר בכותרת המשנה שלה נכתב, כי הדברים באים יחד עם "התמרון הצבאי של הצבא הישראלי". עוד נאמר, כי "הלחץ של ישראל מראה בבירור, כי היא נכשלה במלחמת 2006".