סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הבהיר היום (ראשון) כי לא יהיו שיחות על עסקת חילופי אסירים עם ישראל, מבלי שישוחררו כל 54 משוחררי עסקת שליט, שנעצרו מחדש על ידי ישראל. את הדברים אמר בשיחה עם אתר ״דוניא אל-ווטאן״ מקהיר, לשם הצטרף למשלחת חמאס בראשות אסמעיל הנייה, שתדון בין היתר במתן בלעדיות למצריים בעסקת חילופי אסירים עתידית בין חמאס לישראל, כך לפי הדווח אתמול בעיתון ״אל-ערבי אל-ג׳דיד״ והבוקר בעיתון ״אל-חיאת״ הלונדוני.

בכיר חמאס הוסיף עוד: ״לא ייתכן שנדון על עסקה, בצל הפרת הכיבוש למחויבות שלו, אשר הושגה בהסכם שנחתם בקהיר, לפיו שוחררו האסירים אך האויב עצר אותם מחדש לאחר תקופת זמן״.



אבו מרזוק. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90



מקור בחמאס אמר אתמול לאתר החדשות, "אל-ערבי אל-ג'דיד" המקורב לקטאר, כי הנייה וראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה יחיא סנוואר, ייפגשו במהלך שהותם בקהיר עם ראש המודיעין המצרי גנרל חאלד פאוזי, כאשר על הפרק "סוגיית האסירים הישראלים המוחזקים בידי חמאס". 

משלחת חמאס כוללת מלבד הנייה סנוואר ואבו מרזוק, גם את ראוחי מושתהא, חליל אל-חיה ונציג הארגון בלבנון, סאלח עארורי. המקור בחמאס הדגיש, כי הנייה ידון עם הבכירים במנגנון המודיעים המצרי אפשרות תיווך חדשה בסוגיית שני חיילי צה"ל שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, וכן שלושת האזרחים הישראלים. 

סנוואר והנייה. צילום: א-ריסאלה


בנוסף, דנה המשלחת במצב ההומניטרי ברצועת עזה, ויישום חלק מההבנות אליהן הגיע סנוואר בעת ביקורו בקהיר ביוני האחרון. "המשלחת תשוב לרצועה בתום הביקור", הדגיש המקור. "ראשי חמאס לא יבקרו באיראן, מאחר וראשי חמאס בחו"ל יצטרפו למשלחת במהלך ביקורה בקהיר".