מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית הודיע הלילה (ראשון) כי הוריקן "אירמה" נחלש בעוצמתו וכעת הוא עומד על עוצמה 2, עם רוחות של כ-175 קמ"ש. כ-3.5 מיליון איש במדינה מנותקים מחשמל ו-70 אלף איש במקלטים.
פלמינגואים שפונו בטמפה ביי, פלורידה

הוריקן "אירמה". צילום: CNN
בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על הסופה כ"אסון טבע גדול". ההכרזה, שנעשה לפי בקשת מושל פלורידה, ריק סקוט, תאפשר להעברת סיוע נוסף מהממשל הפדרלי למדינה. 

הסופה נמצאת בשעות אלו בחוף המערבי של פלורידה. ראש הסוכנות החירום הלאומית, ברוק לונג, אמר כי הנתיב הנוכחי בו מתקדמת הסופה הוא "התרחיש הגרוע ביותר". כזכור, ביום שישי הוא הזהיר כי "הסערה הולכת להרוס את ארצות הברית".


ההוריקן "אירמה" מהווה איום גדול יותר לאספקת החשמל בפלורידה מאשר ההוריקן "הארווי" בטקסס מפני שהוא מכה ברוחות במהירות של 320 קמ"ש שעלולות להפיל עמודי חשמל, לסגור כורים גרעיניים ולהשאיר מיליוני בתים ובתי עסק ללא חשמל במשך שבועות. "אירמה" הוא ההוריקן החזק ביותר בהיסטוריה שהיכה באוקיינוס האטלנטי.  



תושבים רבים בפלורידה קוראים לנשיא דונלד טראמפ, לפתוח את שערי אחוזתו המפוארת בפלורידה לאזרחים המחפשים מקלט מפני הסופה. לדברי סגן הנשיא, מייק פנס, בראיון לטלוויזיה באורלנדו, הנשיא מעוניין לטוס לפלורידה "ברגע שהדבר יהיה אפשרי". בתוך כך, על פי הדיווחים האחרונים, מספר האנשים המנותקים מחשמל חצה את רף השלושה מיליון. 

דונלד טראמפ ומלאניה בטקסס. צילום: רויטרס


מפקד המשטרה המקומית במרקו איילנד שלח הודעת טקסט לתושבים שבשטח שבאחריותו: "עין הסערה בדרך אלינו. החלק הגרוע ביותר של הסערה. אין חשמל, אין מים. כולנו מוכנים לצאת לשם כדי לעזור לאחרים ברגע שיהיה בטוח לעשות זאת". "אירמה" צפויה לגרום נזקים של מיליארדי דולרים למדינה השלישית בגודלה מבחינת אוכלוסייה בארה"ב.

רשת ABC מדווחת מהשטח:

 

בני משפחת חורש הגרים על שפת הים במיאמי עזבו את האזור המועד לפורענות. בדרכם חלפו על פני יורודיסני הסגור באורלנדו. לכתבה המלאה.

משפחת חורש באורלנדו. צילום: באדיבות המשפחה


עשרות אלפי תושבים בחרו להעביר את שעות הסערה במקלטים שהעמידו לרשותם הרשויות.

אזרחים במקלטים. צילום: רויטרס


רחובות מיאמי ביץ' מוצפים. גורמים רשמיים מזהירים כי השילוב של הגשמים ומי הים יכול להביא לשיטפונות בגובה של עד 15 מטרים.

מיאמי מוצפת בעקבות הוריקן "אירמה". צילום: רויטרס


12,000 בעלי חיים פונו מבעוד מועד מגן החיות בטמפה ביי.

אירמה בלוויני נאס"א: